A Gizmodo cikke szerint a világszerte százmillió és egymilliárd dollár közti árbevétellel rendelkező cégek 2,5%-os adót fizetnek majd, míg a tizenötmilliárd dollár fölötti kategóriában az adókulcs már 10% - a Facebook és a Google is bőven az utóbbi kategóriába tartoznak. Bill Ferguson, aki az állam szenátusának demokrata vezetője, kiemelte, hogy a járvány miatt a tech óriások profitja drasztikusan nőtt, míg a helyi kisvállalkozások küszködnek. Nem véletlen, hogy a politikus ezzel a szektorral érvel: az amerikai alkalmazottak fele kisvállalkozásoknál dolgozik. Hogy még nehezebb legyen támadni a törvényt, a remélt 250 millió dolláros bevételt az állam az oktatásra fogja fordítani. A törvény ellenzői ezzel szemben azt mondják, hogy az adót végül úgyis a végfelhasználók, vagyis a kisvállalkozások és a vásárlóik fizetik majd meg. Ennek ellenére más államok, köztük Connecticut, Indiana és New York is mérlegelik, hogy hasonló adókat vessenek ki.
Dacára a világjárványnak a legnagyobb technológiai vállalatok mind jobban teljesítenek, mint tavaly ilyenkor remélhették: a The New York Times összefoglalója szerint az elmúlt időszakban a Facebook megduplázta a profitját, ahogy az Amazon is, az Apple minden egyes tevékenységi területén növekedni tudott, egyedül a Google, illetve az Alphabet számolt be csökkenő árbevételről, de így is túlteljesítették a befektetői elvárásokat. Ezzel szemben az óriások adóztatása folyamatosan feszültséget szül, a legismertebb ilyen ügy az Apple írországi adózásával kapcsolatos; tavaly a cupertinói cég sikeresen megfellebbezte, hogy 13 milliárd eurót kelljen befizetnie utólag, arra hivatkozva, hogy kivételeztek vele Dublinban. Az Apple nagyjából ennyi profitot termel egy negyedév alatt.
Franciaország, megelégelve a világszerte működő, de esetlegesen adózó cégek gyakorlatát, már tavaly decemberben beszedte az úgynevezett "digitális adót", amit az olyan vállalatoknak kell fizetniük, amelyek az országban több mint 25 millió eurót, globálisan 750 millió eurót termelnek. Az adó mértéke a helyi árbevétel három százaléka. A Reuters szerint a franciák jelezték, hogy amennyiben a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) meg tud állapodni az általános, világszerte érvényes adózási keretekről, akkor eltekintenek a helyi adótól. A szervezet célja, hogy 2021 elejére létrejöjjön egy ilyen megállapodás.
(Borítókép: Sharon McCutcheon/Unsplash)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR