A BMW, a Mercedes-Benz és a Nio után a Zeekr is megkezdte a humanoidok alkalmazását a gyáraiban, egyelőre csak tesztjelleggel, hogy kiderüljön, milyen módon tudják segíteni az emberek munkáját a mesterséges munkatársak. Az elektromos autókat gyártó Zeekr választása a szintén kínai Nio vállalathoz hasonlóan az UBTECH Robotics Walker S Lite gépére esett, amely három héten át tevékenykedik az egyik gyárban, de az autók közvetlen közelébe még nem engedik. A robot ehelyett tárolókat pakol, lassan ugyan, de fáradhatatlanul és precízen a színfalak mögött.
A gép teherbírása 15 kilogramm és az UBTECH leírása szerint a nagy felbontású vizuális szenzorainak köszönhetően képes 3D-térképet készíteni a környezetéről, megtervezni útját és kikerülni az akadályokat, valamint a beépített LLM (Large Language Model, nagy nyelvi modell) által hatékony kommunikációra is képes és a központi rendszerhez való csatlakozás által könnyedén megosztja az adatait a rendszerrel. A robot a tesztek után valószínűleg más munkákat is vállalhat majd, legalábbis a Nio példájából kiindulva ez nem elképzelhetetlen, elvégre a másik autógyártó a gyártósoron alkalmazza a humanoidot.
(Fotó: UBTECH)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR