Egy légitársaság már kiterjesztett valóság szemüvegeket használ monitorok helyett a repülőgépeken

2024 / 02 / 14 / Bobák Zsófia
Egy légitársaság már kiterjesztett valóság szemüvegeket használ monitorok helyett a repülőgépeken
Minden utas kap AR-szemüveget, hogy azon keresztül nézze a filmeket vagy olvasson könyveket az út alatt.

A kínai Hainan Airlines február elejétől kezdve új módszerrel biztosítja az utasok szórakoztatását: a Rokid AR-szemüvegeit használják az ülések háttámláján lévő monitorok helyett, hogy az utasok azon át nézzenek filmeket az út alatt. A kiterjesztett valóság eszközökkel a kicsi képernyők helyett sokkal nagyobbnak tűnő formátumban láthatják a filmet az emberek és immerzívebb élményben lehet részük, de a technológia fő célja, hogy gazdaságosabb megoldást nyújtson a monitorok helyett. A szemüvegeket könnyen lehet használni és kis helyen elférnek, valamint bármilyen járművön alkalmasak a szórakoztatásra, ezért a Rokid más közlekedési társaságokkal is megbeszéléseket folytat az AR-eszközök integrálásáról.

A teszteket a Hainan Airlines február 7-én kezdte meg a Sencsenből Hszianba tartó járatain és az elkövetkező egy hónapban több mint 20 járaton fogják alkalmazni a módszert. A szemüvegeket viselő felhasználók ötféle film közül választhatnak, játékokat játszhatnak vagy e-könyveket olvashatnak a kiegészítővel, ami egy feltöltéssel 5 órán át működőképes. A Rokid AR-szemüvege Micro-OLED kijelzővel, 1080P felbontással és 120Hz frissítési rátával rendelkezik és a gyártó leírása szerint olyan érzést nyújt, mintha egy 360 inches képernyőt néznénk 10 méteres távolságból. A szemüveg csak 75 grammot nyom, vagyis nem túl kényelmetlen a viselete hosszú távon sem és a kétirányú hangszórói az ígéretek szerint diszkrét módon "terelik" a hangot a kellő irányba, így az utasok kevésbé zavarják a mellettük ülőket az eszköz használatával.

A kiterjesztett valóság alkalmazása a kereskedelmi járatokon még tesztfázisban van, de a későbbiekben akár a nagysebességű vonatokon és más olyan közlekedési eszközökön is megjelenhet, ahol az utazás hosszú időt vesz igénybe és szükség van a szórakoztatási lehetőségek biztosítására. A levegőben zajló személyszállítás megreformálásán a légitársaságokon kívül a repülőgépgyártók is dolgoznak és többen is bemutatták már terveiket a jövő közlekedésével kapcsolatban, ami egészen újfajta utazási élményt nyújtana az emberek számára. Az Airbus Airspace Cabin Vision 2035+ koncepciója szerint például 2035-re új generációs utasteret fejlesztenének, amiben a fenntarthatóságon kívül a kényelem is kiemelt szerepet kapna interaktív és okos technológiai megoldások integrálásával.

Más helyeken az újítások eltérő irányt vesznek és a kommunikációs infrastruktúrát alakítják át, vagyis LiFi-re, a fény internetére térnek át a repülőgépeken. Az Oledcomm a Latécoère céggel és az Air France-szal együttműködésében már tesztelte a rendszert egy A321-en, ami Párizsból Toulouse-ba tartott és sikerült demonstrálni, hogy az infravörös tartományban működő LiFi-vel is lehetséges a megbízható, nagysebességű internetkapcsolat létesítése és használata, akkor is, ha a repülőgép utastere félhomályba borul.

(Fotó: Rokid)


Szó szerint faragni lehet a fényt ezzel a nanoeszközzel!
Szó szerint faragni lehet a fényt ezzel a nanoeszközzel!
„Ha a fényt ilyen hatékonyan és dinamikusan tudjuk irányítani, akkor gyakorlatilag bármit megtehetünk vele.”
Hihetetlen, őrület, de élő madarakra is lehet adatot menteni!
Hihetetlen, őrület, de élő madarakra is lehet adatot menteni!
Furán hangzik, pedig igaz.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.