A Lucid Motors nevű kaliforniai startup már négy éve kampányol az Air nevű elektromos luxus-sport-szedánnal, amely a Tesla Model S és Porsche Taycan ellenfele lesz, ha végre tényleg elkészül és meg lehet majd vásárolni. A 900 voltos akkumulátorral felszerelt, elöl 400, hátul 600, összesen ezer lóerős kétmotoros szörnyeteg legnagyobb szenzációja a számháborúban talán nem is az erő, hanem az, hogy úgy néz ki: ez lesz a világ legjobb légellenállású szériaautója.
A jelenlegi csúcstartó az aerodinamikában a Mercedes CLA-osztály és a BMW 5-ös szedán szupertakarékos változata (180 BlueEfficiency és 520d Efficient Dynamics), illetve a Porsche Taycan Turbo, egyaránt 0,22-es cW-értékkel. Ez a mutatószám határozza meg, hogy egy autó haladása során a felhasznált energia mekkora része fordítódik a légellenállás leküzdésére. A nagy távolságok leküzdésére tervezett elektromos autóknál különösen fontos a jó alaktényező, mert a légellenállás a sebességgel négyzetes arányban növekszik, vagyis a rossz aerodinamikájú kocsik hatótávolsága az autópályatempóhoz közelítő tempóban brutálisan csökken, amit csak drága és nehéz extra akkumulátor-kapacitással lehetne kezelni, viszont a súly növelése megint csak hatótáv-csökkenéssel jár...
A Lucidnál annyira komolyan vették az áramvonalasítást, hogy az észak-karolinai Windshear tesztközpont szélcsatornájában az első mérések szerint 0,21-es alaktényezőt sikerült összehozni. Ezzel az értékkel a Lucid csak a mai utcai autók között lesz rekorder, korábban a GM EV1 villanyautó és a Volkswagen XL1 már produkál 0,19-es alaktényezőt is - de azok a kocsik nem nagy luxusszedánok voltak, hanem pici, kényelmetlen, prototípus-hangulatú demonstrációs eszközök a sokkal kevésbé áramvonalas tömegmodelleket kész-tő nagy márkák részéről.
A Lucid Air gyártása a cég tervei szerint még az idén megkezdődik, az induló ár 100.000 USD, 32 millió forint körül várható.


Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR