Eddig a Hyundai adta el a legtöbb hidrogénautót az idén

2021 / 08 / 03 / Rácz Tamás
Eddig a Hyundai adta el a legtöbb hidrogénautót az idén
Egyelőre elég szűk körű de nagyon izgalmas a verseny a hidrogéncellás autók piacán.

A hidrogénautók piacán három tradicionálisnak nevezhető szereplő van: a Honda, a Hyundai és a Toyota. Közülük is az utóbbi kettő között tapasztalható igen élénk versengés, volumenben ők adják a világ hidrogénautó-gyártásának túlnyomó részét. A Toyota tavaly év végén mutatta be a második generációs Mirai modellt, a Hyundai pedig nemrég frissítette fel a már negyedik éves Nexót. Mindkét modell szabadon megvásárolható termék, a Mirai még Magyarországon is kapható, de persze értelemszerűen ott van valós kereslet ezekre a kocsikra, ahol már valamilyen szinten a hidrogéntöltő állomások hálózata is kialakult. (Elsődlegesen: USA, Németország, Japán.)


Hyundai Nexo, 2022-es modell

Toyota Mirai

A dél-koreai SNE Research piacelemző jelentése szerint 2021 első félévében a Hyundai volt a világ legsikeresebb hidrogénautó-gyártója. A Nexo eladásai a teljes világpiac 51,7%-át teszik ki, míg az év elején az új Mirai-jal nagyon lendületesen indító Toyota 40,9%-ot tudhat magáénak a teljes keresletből.

A Honda részesedése a Clarity FCV modellel 1,6%, de ez az adat már történelmi jellegűnek tekinthető, a Honda ugyanis augusztusban beszünteti az elektromos, hibrid és hidrogénhajtással is készült ötéves modell gyártását. A hidrogénautó-piac maradék 5,8%-án olyan gyártók osztoznak, amelyek nem gyártanak megvásárolható kocsikat, csak bérbe adják ezeket a járműveket (pl. Mercedes-Benz GLC F-Cell). 2021 első félévében világszerte kilencezer hidrogénautó készült, ez mintegy duplája a tavalyi év első hat hónapjában gyártott mennyiségnek.

További cikkek a témában a Rakétán:

Készül a hidrogénhajtású Land Rover Defender A Defender nagy, nehéz autó, rossz aerodinamikával. Az ilyen járművekhez sokkal jobban passzol a könnyű de helyigényes hidrogénes technika, mint egy böhöm nagy akkumulátor.

A Volkswagen Csoport vezérigazgatója szerint a hidrogénautózás hülyeség Herbert Diess egy újságcikket ajánlva kijelentette a Twitteren: a hidrogénalapú autózás nem megoldás a klímaváltozásra, az akkumulátoros elektromos autó az igazi.

Hidrogénautózás: van ennek értelme? Még épp csak elkezdtük elfogadni az akkumulátoros elektromos autók létezését, de már ott tornyosul a következő reformhullám mögöttük: a hidrogén-alapú mobilitás.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.