Az elmúlt évek bejelentései alapján nem kétséges, hogy a robotok előbb-utóbb a házimunka terheit is leveszik az emberek válláról, a kérdés inkább csak az, hogy mikor. A nagyobb cégek közül már a Samsung, az Alphabet (Google) és a Toyota is aktívan foglalkozik olyan robotok fejlesztésével, amelyek már nem csak egy speciális feladatra (például porszívózás) lesznek alkalmasak, hanem a programjuknak megfelelően számtalan különböző tevékenységet tudnak elvégezni az asztalok letörlésétől az edények elpakolásáig. Az egyre bővülő körhöz most a Dyson is csatlakozott, akik május végén leplezték le, hogy titokban már évek óta foglalkoznak ilyen jellegű fejlesztésekkel.
Az elsősorban a porszívóiról ismert cég Szingapúrban, Londonban, és a szintén Nagy-Britanniában található Hullavingtonban is üzemeltet olyan központot, ahol kifejezetten a jövő robotjainak fejlesztésével foglalkoznak, emellett a londoni Imperial College-dzsel is évek óta szorosan együttműködnek a fejlesztésekben. A kiszivárgott szabadalmakból azt már eddig is lehetett tudni, hogy a Dysont foglalkoztatja ez a fajta technológia, most viszont egy toborzókampány keretében elég sok konkrétumot is megosztottak arról, hogyan is állnak a házirobotok terén. A három perces videóban többek között láthatunk olyan robotot, ami képes elpakolni a különböző tárgyakat, és olyan robot is felbukkan, ami egy fotelt takarít, de a szabadalmak alapján emellett olyan eszköz is várható, ami képes felmenni egy lépcsőn vagy kinyitni az ajtót. A Dyson robotjai szenzorok, hagyományos valamint hőérzékelő kamerák segítségével képesek feltérképezni a környezetüket és értelmezni a lakás struktúráját, ennek köszönhetően pedig strukturálatlan környezetben is önállóan tudnak navigálni.
A cég tervei szerint a következő öt évben közel 3,5 milliárd dollárt fognak a területbe invesztálni, amelynek részeként 700 új szakembert igyekeznek toborozni a meglévő és a közeljövőben megnyíló új kutatóközpontjaikba. Hogy a háztartási robotok mikor jelenhetnek meg az otthonainkban is, arról egyelőre csak annyit mondanak, hogy ez még az évtized végéig bekövetkezik, az egyre élesedő konkurenciaharcot elnézve pedig ez nem is tűnik lehetetlennek.
(Popular Mechanics, Borítókép: Dyson)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR