A bíróság székhelye a Dubaj Nemzetközi Pénzügyi Központ (DIFC) bíróságán lesz, ami brit rendszer szerint működő független választott bíróság. A világűrben érvényes törvényeket olyan nemzetközi egyezmények szabályozzák, mint az 1967-es ENSZ űregyezmény. A világűrben aktív országok esetenként egymással is kötnek egyezményeket, melyben összehangolják a világűrben folytatott tevékenységüket.
A változás szelei felerősödtek a világűr jogi környezetében, amint a nemzetközi nagyvállalatok is megjelentek a sztratorszférában, és ezzel a kereskedelmi joggal összefüggő kérdések illetve jogesetek is megszaporodhatnak majd a közeli jövőben.
Az említett DIFC főbírája, Zaki Azmi nyilatkozata szerint hamarosan létrejöhet egy integrált űripari szervezet, és ezzel párhuzamosan az űrbíróságra is szükség lesz, ami segíthet tisztázni a felmerülő igazságügyi kérdéseket. A 2004-ben létrehozott DIFC bírósághoz már ma is sok nemzetközi vállalat fordul kereskedelmi jellegű vitás ügyeivel, bár a világűrt érintő kérdésekkel eddig nem foglalkoztak.
Azmi elmondta, hogy a globális űrbéli kereskedelem korának beköszöntével a kereskedelmi megállapodások mellett egy felkészült igazságszolgáltató rendszernek is sok teendője lehet.
Az Egyesült Arab Emirátusok már eddig is komoly befektetéseket eszközölt az űriparban. 2019-ben saját űrhajósuk járt a világűrben, tavaly pedig útjára indították első Mars-szondájukat, ami a jövő héten érheti el a vörös bolygó felszínét.
A DIFC bíróságok vezető közjegyzője, Amna Al Owais komoly igényeket lát a dubaji űrbíróság szerepére, a világűrben valószínűleg előforduló sokféle vitás helyzet okán, például a törvényszerűen előbb-utóbb összeütköző űreszközök miatt, vagy az űrbányászatot, illetve az űrturizmust érintő számtalan lehetséges ügyben. A bíróságon a világ bármely részéről fogadnak ügyfeleket, hogy a vitás ügyeiket elintézzék. A tervek szerint a bíróság emellett olyan felkapott témákkal is foglalkozik majd, mint az űrbányászat és az űrturizmus.
(Forrás: TheTimesofIsrael Kép: NASA)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR