Tegnap tette közzé jelentését vagy inkább vádiratát a Nikolával kapcsolatban a Hindenburg Research. A jelentés időzítése dramaturgiailag tökéletes: a General Motors szeptember 8-án 11%-os részesedést szerzett a tőzsdén aznap húszmilliárd dollárra taksált startupban.
A Nikola 2014-ben jött létre azzal a céllal, hogy hidrogénüzemű kamionokat és elektromos haszonjárműveket készítsen. A Hindenburg azt állítja, olyan emaileknek, üzeneteknek, telefonbeszélgetésekről készült hangfelvételeknek és színfalak mögött készült leleplező fotóknak van birtokában, melyek alapján joggal állítható, hogy a Nikola nem más, mint egy orbitális szélhámosság.
A cég alapító-ügyvezetője, Trevor Milton állítólag hazugságokkal, sejtetésekkel, technológiai fejlesztési kudarcok eltitkolásával és hasonló trükkökkel érte el több nagy autóipari cégnél, hogy komolyan vegyék, így újabb és újabb megállapodásokkal öregbítette cége hírnevét, a Nikola árfolyama pedig ezzel párhuzamosan hihetetlen sebességgel emelkedett a tőzsdén. A legszebb állítás a vádiratban a Nikola One hidrogéncellás nyergesvontató első olyan videójával kapcsolatos, melyben a kocsit mozgásban láthatta a világ. Állítólag a videó úgy készült, hogy a kamiontraktort felvontatták egy emelkedőre, ahonnan nem a motorja hozta le, hanem a gravitáció:
A GM-mel kötött szoros együttműködési tervek mögött pedig azt látja az elemző cég, hogy a Nikola, tudván, hogy saját fejlesztésű akkumulátorai használhatatlanok, az amerikai autógyártó óriás új, Ultium nevű akkumulátorainak használati jogait próbálja majd megszerezni. Amit a GM bizonyára át is enged neki, ha igazak a vádak, akár csak azért is, hogy mentse a befektetését. De állítólag a hidrogénalapú teherfuvarozással kapcsolatos kalkulációk is teljesen alaptalanok, a hidrogén gyártási és logisztikai költségei a valóságban jóval magasabbak annál, mint amivel Miltonék számoltak.
A hírre a Nikola részvényeinek árfolyamai természetesen zuhanni kezdtek, Trevor Milton pedig azt állítja: csak "a gyávák futnak", a Hindenburg szerinte alaptalan vádai pedig csak megerősítik a cég híveinek rajongását. Bővebb választ ígérete szerint a mai nap során várhatunk a cégvezető-tulajdonostól.
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR