A projekt jelentős mértékben támaszkodik a generatív mesterséges intelligenciára az idő- és költségcsökkentés érdekében. A Wall Street Journal értesülései szerint a Vertigo Films és a Native Foreign szinkronszínészeket szerződtet, miközben a karaktereket és a látványvilágot eredeti rajzokból kiindulva, MI-eszközökkel állítják elő. A film költségvetése várhatóan 30 millió dollár alatt marad, a stáb létszáma pedig mindössze 30 fő.
A kreatív vezető Chad Nelson, az OpenAI jelenlegi szakértője: először karaktervázlatokon próbálta ki az ötletet, majd DALL·E-vel rövidfilmmé formálta.
„Az OpenAI egész nap magyarázhatja, mire képesek az eszközei, de sokkal meggyőzőbb, ha valaki meg is mutatja” – mondta Nelson a WSJ-nek.
„Ez sokkal jobb esettanulmány, mint ha csak egy demót készítenék.” Az OpenAI szóvivője hozzátette: a film „visszaadja azt a fajta kreativitást és felfedezést, amelyet ösztönözni szeretünk”.
A hírek szerint a Paddington Peruban csapatának egy tagja dolgozott a forgatókönyvön, miközben a mesterséges intelligencia elsősorban az animációs folyamatot egyszerűsíti – vagyis nem a hagyományos történetmesélést váltja ki. Elméletben így a szokásos idő- és költség töredékéért készülhetne el egy moziban is bemutatható animációs nagyjátékfilm, mivel az algoritmusok átveszik a rendszerint nagy animátorcsapatokra nehezedő, aprólékos és munkaigényes feladatok jelentős részét.
A vállalkozás azonban kockázatos. Nincs rá garancia, hogy a megközelítés működni fog – vagy hogy a közönség elfogadja az eredményt. A befektetéseket mérlegelő stúdiók számára ugyanakkor egy 30 millió dollár alatti, kb. 270 nap alatt elkészülő kísérlet vonzóbb lehet, mint egy olyan projekt, amelyre nagyságrendekkel több erőforrást költenek, és mégis éppoly könnyen kudarcot vallhat.
(Kép: Critterz Film Ltd.)