Ülésfűtés havi hétezerért, vezetéstámogatás tizenhatért - ez az extrák árazásának a jövője?

2022 / 07 / 15 / Pőcze Balázs
Ülésfűtés havi hétezerért, vezetéstámogatás tizenhatért - ez az extrák árazásának a jövője?
Azt már hosszú ideje tudjuk, hogy a szoftvervállalatok mellett más cégek is igyekeznek rendszeresen, havonta vagy évente előfizetési díjat szedni azért, amit korábban csak egyszer kellett megvásárolni. A BMW-nél mostantól még az ülésfűtésre is elő lehet fizetni.

A The Verge-ön olvasható hír szerint az újságírók a dél-koreai digitális BMW áruházban figyeltek fel arra, hogy a prémium márkánál már nem csak egy összegben lehet gondoskodni arról, hogy alulról is kapjuk a meleget vezetés közben. Az ázsiai ország mellett az Egyesült Királyságban, Ausztriában, Németországban, Új-Zélandon és Dél-Afrikában is bekerült a ConnectedDrive kínálatába ez a szolgáltatás, illetve szolgáltatássá vált extra. Az osztrákoknál a tizenhét eurós havidíj mellett választhatunk egy évet százhetvenöt euróért, három évet kétszázhetvenötért, vagy korlátlan melegséget háromszázkilencven euróért, azaz százhatvanezer forintért.

De nem csak az ülésfűtésnél választhatjuk ezt az opciót, hanem a kormány fűtésénél, a vezetéstámogatásnál, de még a reflektor automatikus ki-be kapcsolásánál is. Utóbbit kicsit több mint havi háromezer forintért veszi át tőlünk a szoftver, és itt a hangsúly a szoftveren van. Két éve, amikor először írtunk a Rakétán bajorok kacsintgatásáról az előfizetési díjak felé, kiemeltük: az igazán szokatlan ebben a modellben, hogy a fizikai képességek, a technológia ott van az autónkban, vagyis gyakorlatilag semmibe nem kerülne a gyárnak, hogy bárki számára elérhetővé tegye azt. Különösen igaz ez az ülésfűtésre, aminek a szoftverén valószínűleg nem dolgoznak fejlesztők százai, míg mondjuk a vezetéstámogató rendszerek hónapról hónapra fejlődhetnek, és ezt nem maguktól teszik.

Tehát elképzelhető, hogy a jövőben kevesebb felszereltségi szinttel készülnek majd az autók, és a testre szabás a mindenkori tulajdonos ízlése, sőt, akár egy-egy út sajátosságai alapján történik majd. Az egyik legfontosabb kérdés persze az, hogy az esetleg nem használt extrák beépítését ki fizeti: a vásárló vagy a gyártó.

(Borítókép: BMW)


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.