Az eset, amelyről a The Verge számolt be egy Splendora nevű kisvárosban történt, idén februárban. Az egyenruhások közúti ellenőrzést tartottak egy autóúton, amikor egy Tesla Model X beléjük csapódott. Mindannyian komoly sérüléseket szenvedtek. Most kártérítést követelnek a cégtől, illetve attól az étteremtől, amely szerintük túl sok alkoholt szolgált fel az autó sofőrjének a baleset előtt. A periratban a vétkes sofőr nem szerepel az alperesek közt.
A rendőrök szerint a Tesla tud azokról a "tervezési és gyártási hibákról", amelyek a balesethez vezettek, ám "nem hajlandó azokat kijavítani". Szerintük a cégnek "vállalnia kell a felelősséget" ezért. Még Elon Musk felelőtlennek tartott Twitter-bejegyzéseit is idézik, például azt, amikor viccelődve reagált egy hírre, mely szerint egy pár szeretkezett az autóban, miközben az Autopilot vezetett; vagy azt, amelyben azt ígéri, hogy a "teljesen önvezetőnek" nevezett rendszerük már idén jobban fog vezetni egy átlagos sofőrnél.
Augusztusban a Rakétán is beszámoltunk arról, hogy az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálatot indított, miután az elmúlt években többször az úton parkoló rendőrökbe, mentőkbe, tűzoltókba csapódtak Autopilotot használó Teslák. Összesen tizenkét ilyen esetről tud a hatóság, tizenhét sérülttel, és egy halálos áldozattal. A vizsgált baleseteknél működött a járművek vezetéstámogató rendszere, az autó mégis nekiment egy álló, de táblákkal jelölt, villogó, illetve bójákkal határolt hatósági járműnek, javarészt sötétben. Szakértők szerint az ilyen rendszerek muszáj, hogy kevesebb figyelmet szenteljenek az álló objektumoknak, hiszen legalább akkora veszélyt jelentene, ha egy téves ítélet miatt satufékeznének az autópályán, mint amikor nem fékeznek egy, az útjukba kerülő mozdulatlan jármű miatt.
Fontos kiemelni, hogy hiába nevezi "Autopilotnak" vagy "teljesen önvezetőnek" a rendszereit a Tesla, külön figyelmeztetik arra a sofőröket, hogy a balesetekben érintett adaptív tempomat "nem tud érzékelni minden tárgyat, és lehetséges, hogy nem lassít vagy fékez", ha álló járművekkel találkozik. A weboldalukon is hangsúlyozzák, hogy a rendszerek egy "teljesen figyelmes sofőrt feltételeznek, akinek a keze a kormányon van, és készen áll arra, hogy átvegye az irányítást".
A per híre előtt pont egy héttel írt róla az Electrek, hogy érkezik egy frissítés, amely orvosolni hivatott a texas-i balesetet okozó problémát. Mindeközben a Tesla épp nyitottabbá tette a "teljesen önvezető" rendszerének béta üzemmódját, igaz, ahogyan a Rakétán is megírtuk, a sofőröknek bizonyítaniuk kell, hogy jól vezetnek, mielőtt részt vehetnének a programban.
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR