CARL négy karakterből álló betűszó-neve és testalkata is erősen R2D2-ra emlékeztet, de a kínai elektromosautó-gyártó, az Aiways töltőrobotja azért korántsem olyan intelligens és sokoldalú, mint a StarWars masinája. CARL egyetlen feladata, hogy egyenáramú gyorstöltőjével feltöltse a szolgálati területére érkező elektromos autókat.
Az Aiways ugyanis úgy gondolta, létezhet jobb módja is a villanyautók feltöltésének, mint hogy az ember keresi meg a töltőoszlopot, parkol rá, dugja be majd húzza ki a csatlakozót. Hiszen minderre képes lehet egy robot is, amely egy hálózati csatlakozóról tölti saját akkumulátorát, majd ha megérkezik egy ügyfél, odagurul a kocsihoz és feltölti, amíg az ember a saját fontosabb ügyes-bajos dolgait intézi. Természetesen az ide-oda guruló CARL csupán a része annak a komplex informatikai rendszernek, amelyben a mobilappos megrendelés-fizetés és a robot munkájának szervezése zajlik.
A guruló robottal történő autótöltésnek van néhány problémás pontja. Eleve nagy kérdés, hogy egy ilyen drága és, valljuk be: nem túl nagy hozzáadott értéket termelő szerkezet milyen üzleti modellben képes megtérülni. A kettős töltés (konnektorról a robot, robotról az autó) nem túl szerencsés a hatékonyság szempontjából: kétszeres töltés veszteséggel jut el az autóba a konnektorból az energia. És persze az időbeli kihasználhatóság sem az igazi, ha CARL-nak a 30 vagy 60 kWh-s saját akkumulátorát minden autótöltés után legalább 20-30 perces töltéssel kell újratöltenie.
Ugyanakkor olyan előnyei is vannak ennek a megoldásnak, ami jól jöhet néhány speciális helyzetben. A robot a saját akkuját akár kis teljesítményű, hosszú ideig tartó töltéssel is feltöltheti, így olyan helyen is képes gyorstöltési szolgáltatást nyújtani, ahol nincs kiépítve megfelelő nagykapacitású töltési infrastruktúra. De az is jól jöhet, ha a kis helyigényű robot vagy robotok emberi beavatkozás nélkül, egy informatikai háttérrendszer által diktált ütemezésben szépen sorban fel tudnak tölteni autókat azok mozgatása nélkül, például egy autókölcsönző telepén éjszaka vagy egy szálloda mélygarázsában mozogva.
Akárhogy is, az Aiways nem csak egy médiahekknek szánja a töltőrobotot. Nemrég hét új szabadalmat kért a termékre a kínai és az európai piacon, így szinte bizonyos, hogy hamarosan ténylegesen működésbe is helyezi és talán kereskedelmi forgalomban is kínálni kezdi a vicces és látványos töltőrobotokat.


Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR