A Ghost Robotics Vision 60 robotja, vagy, ahogy négylábú kialakítása miatt gyakorta emlegetik, robotkutyája, a Boston Dynamics Spotja után a második olyan gép, amelyet egyre gyakrabban alkalmaznak valódi kutyához hasonló őrző-védő feladatokra különféle intézményekben és a hadseregnél is, bár egyelőre a védekezés ezeknek a gépeknek az esetében kimerül az adatgyűjtésben és értesítésben, fegyverrel nem szerelik fel a robotokat.
A Boston Dynamics eredetileg is katonai célokra fejlesztette Spotot és valamivel nagyobb elődeit, vagyis a robotkutyák elsődleges célja mindig is kapcsolódott a hadászati tevékenységekhez, de részben a korai példányok nehézkesebb mozgása, részben a túlzottan zajos működésük végül más irányba terelte a karrierjüket: az elmúlt években azonban a világ számos pontján egyre több és több cég kezd bele a négylábú robotok fejlesztésébe, amelyeket leginkább kamerával felszerelve megfigyelési, ellenőrzési és adatgyűjtési munkákra használnak. A gépek ezeknek a munkaköröknek a betöltésére ideális alanyt jelentenek, mivel sokféle érzékelővel és képalkotó eszközzel lehet ellátni őket és egy feltöltéssel órákon, vagy akár egész napon át fáradhatatlanul végezhetik a munkájukat.
A legtöbb esetben éppen ezzel: a repetitív, kreativitást vagy nagyfokú képzettséget nem igénylő feladatok elvégzésének emberektől való átvállalásával indokolják a cégek, szervezetek a robotkutyák alkalmazását, és ez a terve a Vision 60-okkal az Egyesült Államok Űrhaderejének is, amely július 27-én mutatta be legújabb szerzeményeit. A két gépet a Cape Canaveralban található állomáson tesztelték, egyelőre, a képek tanúsága szerint távoli irányítással, de a robotok automata üzemmódban is működhetnek. A Vision 60 példányok a gyártócég leírása szerint megállíthatatlanok, esés után bármikor képesek felállni és tovább haladni és "vak" üzemmódban is funkcionálnak. Emellett már úszni is tudnak.
Az SLS 45 egység (Space Launch Delta 45) a robotokat területőrzési célokra fogja használni, valamint kárfelmérést is végeznek a segítségükkel. A Delta 45 felel egyébként a rakétaindítások felügyeletéért a keleti parton, vagyis a leendő holdrakéta, az SLS útjának biztosítását is ők végzik majd.
(Space Fotó: Samuel Becker/U. S. Space Force)
 
         Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR