 
                                            Az Egyesült Államok Légierejének és az Űrhaderőnek közös projektjeként működtetett program során az X-37B űrrepülőgéppel végeznek kísérleteket, amely Föld körüli pályán keringve biztosít platformot az űrbeli kutatások számára. A programot katonai jellege miatt titokzatosság lengi körbe, ami azt jelenti, hogy a hivatalos szervek beszámolnak ugyan a gép indításáról és érkezéséről, valamint röviden ismertetik a tesztek céljait is, de a szűkszavúan megfogalmazott közlemények csak az alapokra korlátozódnak. Azt, hogy a gép pontosan mennyi időt fog az űrben tölteni egy-egy misszió alatt, csak a küldetés végeztével derül ki és a kísérletek egy része is titkosítás alatt áll.
Az X-37B tavaly novemberben tért vissza rekordhosszú útjáról, ami alatt 908 napot töltött Föld körüli pályán az OTV-6 (Orbital Test Vehicle-6) küldetés keretében. Előzőleg a leghosszabb küldetése 780 napos volt, vagyis egyre emelkedik az űrrepülőgép űrbeli tartózkodásának ideje. Az OTV-6 újdonságát az adta, hogy most először vitt magával egy extra szervízmodult, ami által növelni tudták a program alatt elvégezhető tudományos kísérletek számát.
A következő OTV-7 misszió idén december 7-én indul a Kennedy Űrközpontból és több szempontból is rendhagyó módon zajlik majd. Egyfelől az X-37B-t ez alkalommal a SpaceX Falcon Heavy-je viszi az űrbe, ami először esik meg, az indításokhoz ugyanis leggyakrabban az United Launch Alliance rakétáit használják, igaz, hogy az ötödik misszió során a SpaceX Falcon 9 rakétájával jutott a magasba az űrrepülő. A másik újszerű megoldást a pálya magasságának megválasztása jelenti: az űreszközt új orbitális közegben fogják használni az Űrhaderő elmondása szerint. Az űrrepülőgép a hetedik misszióján is magával szállítja az extra szervízmodult és a Seeds-2 kísérlet alatt újfent tanulmányozzák majd a sugárzásnak a növényi magokra gyakorolt hatását, ennek a kísérletnek az első részét még az OTV-6 során végezték el.
Az Űrhaderő emellett vizsgálatokat folytat az űrbeli objektumok, tevékenységek megfigyelésével kapcsolatban is és az ehhez szükséges technológiákat teszteli. Az űr egyre zsúfoltabbá váló tartományának szemmel tartása politikai célokat is szolgálhat és az Űrhaderő szerint a tesztek kulcsfontosságúak az űrt "használók" számára a biztonságos működéshez. Ahogy azt William D. Bailey, a DAF RCO (Department of the Air Force Rapid Capabilities Office) elnöke elmondta, az X-37B-vel folytatott munka révén az Egyesült Államok rengeteget tanulhat az űrben való működésről és az onnan való visszatérés mikéntjéről is.
(Fotó: Boeing, United States Space Force)
 
         Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR