A legmodernebb önvezető és elektromos traktorok között is ritkán látott megoldást alkalmaztak egy olasz cég mezőgazdasági gépének építése során, a traktor számára ugyanis nem akkumulátorokkal biztosítják az energiát, hanem egy rendkívül hosszú kábellel, amellyel közvetlenül a hálózatra csatlakozik.
Az OXE-E gépe emiatt egyedi formát kapott: a tetején található kábeldobból nyúlik ki a kábel vezetésére szolgáló "csőr", amellyel biztonságosan lehet kezelni a vezetéket, anélkül, hogy az a traktor útjába kerülne. A gép autonóm módon működik, ezért vezetőfülkét sem tartalmaz, az egyenetlen talajon való haladást pedig masszív acéllemezes hernyótalpak segítik. Mivel az energiatárolót kihagyták a járműből és a gép folyamatos energiaellátással bír, ezért az egyhuzamban elvégezhető tevékenységek időtartamát nem korlátozza az akkumulátor kapacitása és a traktor elméletileg akár napi 24 órában képes a földeken való munkára.
A cég leírása szerint a 20 tonnás gép egy óra alatt 13 000 négyzetméternyi terület megművelésére alkalmas, a kábeleinek hossza 1500 méter és a mesterséges intelligencia rendszernek köszönhetően a legoptimálisabb útvonalat tudja kiválasztani a munkavégzéshez. Az ígéretek szerint az OXE-E gépével a hagyományos traktorokhoz képest 50%-os megtakarítást lehet elérni a karbantartási és munkaerő költségeinek tekintetében és a járműre személyre szabott alkatrészeket lehet illeszteni a különféle feladatok megoldásához. A gépet még nem lehet megvásárolni, így egyelőre nem lehet tudni, mekkora ráfordítást igényel a gazdálkodók részéről, ha be akarnak ruházni egy ilyen autonóm traktorra, az ára azonban valószínűleg, a többi precíziós, elektromos és önvezető járműhöz hasonlóan, a magasabb kategóriába esik majd.
Az előrejelzések szerint az önvezető traktorok száma az elkövetkező években gyorsan gyarapszik majd, a 2020-as évek második felében akár 60 000 ilyen típusú jármű is szolgálatba léphet és 2030-ra elérhetik a 11 milliárd dolláros piaci részesedést is globálisan.
(Fotó: OXE-E)
        
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR