Az Egyesült Nemzetek Szervezetének Népesedési Alapja szerdán adta ki a világ népességéről szóló 2023-as jelentését, amelynek legfontosabb megállapítása, hogy a statisztikák 2050-es kezdete óta idén első alkalommal már nem Kína lesz a világ legnépesebb országa. A világszervezet becslései szerint a távol-keleti országban az év közepére 1,4257 milliárd ember fog élni, és bár ez összességében még mindig csaknem a világ lakosságának 18%-a, Kína ezzel együtt a második helyre szorul India mögött: utóbbi ország lakosságszáma a jelentés szerint 2023 közepére eléri az 1,4286 milliárdot, vagyis mintegy 2,9 millió fővel előzik meg Kínát.
Fontos megjegyezni, hogy az ENSZ statisztikái nem veszik figyelembe a különleges közigazgatású területeket, Makaót és Hongkongot, ahol összességében több mint hétmillió ember él, valószínűleg ezért is lehetséges, hogy például a Worldometer (szintén az ENSZ-re hivatkozó) statisztikái egészen más számokat tartalmaznak, mint a Népesedési Alap jelentése.
Abban, hogy India ilyen gyorsan át tudja venni az első helyet, komoly szerepet játszik, hogy Kínában tavaly - hat évtizede először - csökkent a népességszám. Míg Indiában a statisztikák szerint 23 millióan születtek 2022-ben, addig Kínában mindössze 9,5 millióan, ez a trend pedig azt is jelenti, hogy India "hatalomátvétele" minden bizonnyal tartós lesz. Az ENSZ előrejelzése szerint amíg Kína lakosságszáma a jövőben folyamatosan csökkenni fog, addig Indiában a növekedés a következő évtizedekben is rendületlenül folytatódik majd, így a népességszám 2050-re megközelítheti az 1,7 milliárdot.
Indiában a dolgozó korú népesség száma már most is meghaladja a 900 milliót, ami szakértők szerint egyszerre lehet áldás és átok az ország számára: miközben a munkavállalók számának növekedése nyilvánvalóan tovább pörgetheti a gazdasági növekedést, a statisztikák azt mutatják, hogy a munkalehetőségek relatíve csekély száma és az alacsony bérek miatt Indiában már így is rendkívül alacsony az aktív munkakeresők száma. Az Indian School of Business üzleti főiskola viselkedéstudományi professzora nemrég a CNN-nek úgy nyilatkozott, hogy emiatt az ország egy "időzített bombán ül", hiszen ha a kormánynak nem sikerül elegendő munkahelyet teremtenie a közeljövőben, az országszerte zavargásokhoz vezethet.
(Bloomberg, CNN, Borítókép: Peter Adams/Getty Images)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR