 
                                            A TechCrunchon olvasható hír szerint az országban 2025-re tervezik az AV-k, azaz autonóm járművek elterjedését. A most bemutatott kormányzati tervben "közlekedési forradalomról" beszélnek, emberi segítség nélküli házhozszállítással, önvezető reptéri kisautókkal, jobb vidéki összeköttetésekkel és persze kevesebb balesettel. Az ehhez hasonló változásokkal együtt egy negyvenkét milliárd fontos iparág születését, és harmincnyolcezer új állást remélnek. Mindezt az állam százmillió fonttal támogatja, amelynek a harmadát a biztonságra és a jogi keretek kialakítására fordítanák. Kutatni szeretnék például azt is, hogy az AV-k rossz időjárási körülmények között hogyan kezelik a gyalogosokat, más járműveket és a biciklistákat, de abban már most biztosak, hogy ki a felelőse az esetleges baleseteknek.
"A szabályozás a meglévő jogszabályokra fog épülni, és kimondja, hogy a gyártók a felelősek az autó viselkedéséért, amikor az autonóm módon közlekedik, vagyis az emberi sofőr nem lesz felelősségre vonható az olyan eseményekért, amelyek ekkor történnek."
A TechCrunch emlékeztet, hogy amikor az Egyesült Államokban egy Uber tesztautó balesetet okozott, a cég felelőssége fel sem merült, az úgynevezett "biztonsági sofőré" annál inkább. Az alkalmazottal korábban a Wired közölt részletes, angol nyelvű interjút. Egy 2019-es Tesla baleset, amely során működött az Autopilot rendszer, szintén az emberi vezető megvádolásával végződött. Az Egyesült Királyságban egyelőre az sem legális, hogy a Teslák "teljesen önvezető" (FSD) rendszerét kipróbálják a helyi sofőrök, de ez már jövőre megváltozhat. A brit autósszövetség vezetője kiemelte, hogy fontos, hogy a kormány alaposan megvizsgálja, hogy különböző utakon és időjárási viszonyok között hogyan viselkednek az AV-k, ám Edmund King szerint "a fődíj, életek ezrének a megmentése, és az idősek mobilitásának a javítása, megéri az erőfeszítéseket".
(Borítókép: ThisisEngineering/Unsplash)
 
         Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR