 
                                            Az Egyesült Államok Tengerészgyalogsága újabb lépést tett a fegyverrel felszerelt robotkutyák alkalmazásának irányába, miután tesztelték a Ghost Robotics négylábú platformját az Onyx Industries rendszerével ellátva. A robotizált egységből kettőt alkalmaznak a tesztek során, ahogy azt Eric Shell, az Onyx Industries üzleti fejlesztéséért felelős vezetője a The War Zone-nak elmondta, és ehhez a SENTRY elnevezésű távoli irányítású fegyverrendszert integrálták a robotokkal. Ez alkalommal a projektet a Tengerészgyalogság speciális műveleti parancsnoksága (MARSOC) vezényli le, de korábban már szintén a Tengerészgyalogság erői teszteltek egy másik robotkutyát is hasonló körülmények között - akkor a gépen páncéltörőt helyeztek el, hogy a mobilplatformról való indítás életképességét vizsgálják a segítségével.
A MARSOC most a Vision 60 típusú robotkutyákat fejlesztette tovább és egy 7.62x39mm kaliberű, valamint egy 6.5mm Creedmoor kaliberű fegyvert integráltak rájuk, amelyekkel távolról lehet megoldani a célzás feladatát, de a parancsot a lövésre a robotot kezelő ember adja meg, amennyiben szükségesnek ítéli az akciót. A rendszer önállóan végzi a terep felmérését, majd a lehetséges célpontok detektálását, legyenek azok drónok vagy járművek, ezután értesítést küld az eseményekről a szolgálatban lévő kezelőnek. A robotkutyák más alkalmazási körökben is hasznos szolgálatot teljesíthetnek, például adatgyűjtés, ellenőrzés, őrködés területén, és minden esetben hasonló előnyökkel jár a bevetésük: megóvják a katonák testi épségét azáltal, hogy helyettesítik őket veszélyes szituációkban, gyorsan és hatékonyan közvetítik az információkat és helytállnak kockázatos szituációkban is vagy olyan helyszíneken, amelyek nehezen hozzáférhetőek az emberek számára.
A robotkutyák több verzióját is tesztelték az elmúlt időkben különböző katonai szervezetek kötelékében, és ezekben a projektekben a Unitree Go1 modellje mellett a Ghost Robotics platformja bizonyult az egyik legnépszerűbb választásnak. A Boston Dynamics Spotja is esélyes lehet a katonai robot szerepére, mivel egyre gyakrabban tűnik fel rendőri segítőként. A gyártócég azonban több alkalommal is hangsúlyozta, hogy nem ért egyet a robotok felfegyverzésével. Egy nyílt levélben meg is indokolták, hogy miért ellenzik ezt a fajta fejlesztési irányt, elmondásuk szerint a fegyveres robotok újfajta kockázatot jelenthetnek és súlyos etikai kérdéseket vet fel a használatuk, emellett az emberek bizalmát is megingathatja a technológiával (vagyis a négylábú robotizált egységekkel) kapcsolatban. A levelet a Go1-et gyártó Unitree is aláírta, amelynek robotkutyáját M72 LAW páncéltörővel látta el a Tengerészgyalogság egy tavalyi próba során.
(Fotó: Onyx Industries, Ghost Robotics)
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR