Egy, az információs szabadságról szóló törvényre (Freedom of Information Act) hivatkozó lakossági megkereséssel kapcsolatban a Haditengerészet felfedte, hogy valóban létezik az esettel kapcsolatban náluk egy eligazítási anyag, valamint egy videó. Az eligazítási anyag szigorúan titkos besorolást kapott, vagyis a nyilvánosságra hozatala rendkívül súlyos nemzetvédelmi kockázatot jelentene. A videó titkos minősítést kapott.
A Motherboard kérdésére a Pentagon szóvivője még annyit elárult, hogy a videó a Department of Defense, egész pontosan a Haditengerészet birtokában van, mivel pedig az UAP-pal (unindentified arial phenomenon – azonosítatlan légi jelenség) kapcsolatos nyomozások továbbra is folynak, ezért a Pentagon nem fog egyes észlelésekről külön nyilatkozni.
Két dolgot azonban megosztott a szóvivő a videóval kapcsolatban: a videó készítésének pontos dátumát, ami 2004. november 14., valamint hogy a kiszivárgott videó és az ő birtokukban lévő felvételnek megegyezik a hossza.
Arra viszont már nem érkezett válasz, hogy a Pentagon videója valóban magasabb felbontású-e (ahogy ezt sokan gondolják), illetve az tartalmaz-e bármiféle hangot vagy más adatot. Ehhez hasonlóan az eligazítási anyagról sem derült ki több.
A Popular Mechanics tavaly novemberben írt cikket arról, hogy a Nimitz-incidensnél jelenlévő USS Princeton cirkáló legénysége állítólag látott egy sokkal hosszabb videót is a hajó titkos, helyi hálózatán. A beszámolók szerint az ismeretlen tárgy ezen elképesztő manővereket hajtott végre, miközben az F-18-asok üldözőbe vették, majd egyszer csak megállt a levegőben, és eltűnt. A nyilvánosságra került videó a szemtanúk szerint csak a találkozás első percét tartalmazza, míg a teljes felvétel olyan 8-10 perc hosszú, és sokkal élesebb is.
A videóról a nagyobb sajtóorgánumok közül a közelmúltban elsőként a New York Times írt 2017-ben, és a Times újságírói ekkor akadtak rá egy 22 millió dollárból fenntartott programra a Pentagonban. Az AATIP (Advanced Aerospace Threat Identification Program) azonosítatlan repülő objektumok után nyomozott. A programot Luis Elizondo, a Pentagon korábbi alkalmazottja vezette, aki 2017-ben felmondott a túlságosan titkolódzó légkörre és a munkájával kapcsolatos, Pentagonon belüli ellenállásra hivatkozva.
A Pentagon sokáig nem ismerte el a program létezését, majd 2017-ben már azt állították, hogy bár futott ilyen program, de 2012-ben megszűnt.
Elizondo úr szerint viszont a program még 2017-ben is működött, amikor ő kilépett, sőt 2012 után is ugyanabban az irodában dolgozott a Pentagonon belül, mint addig. 2012-ben csak a hivatalos kormányzati támogatás apadt el, és Elizondo innentől a CIA és a Haditengerészet tisztjeivel együtt végezte a munkáját. Elmondta azt is, hogy 2017-es októberi felmondását követően kinevezték az utódját, akit azonban nem akart megnevezni. 2019 év végén egyébként a Pentagon már úgy nyilatkozott, hogy a program sosem az azonosítatlan repülő tárgyak utáni nyomozásról szólt.
Sajnos titoktartási kötelezettségei miatt Elizondo úr a hosszabb videóról sem tudott nyilatkozni, csak annyit mondott, hogy nem lepné meg, ha kiderülne, hogy létezik az esettel kapcsolatban más, az ismertnél akár hosszabb felvétel is.
(Kép: Pixabay, Wikipedia)

Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR