Szinte pontosan egy évvel ezelőtt írtunk a Rakétán a Sony mindenkit váratlanul érő sajtótájékoztatójáról. Azt már akkor is láttuk, hogy a japánok mindent beleadtak: az utolsó csavarig ők feleltek a Vision-S prototípus minden részletéért, bár a platform és a motor gyártását a Magna Steyrre bízták. A tervezők kiemelték, hogy leginkább az utasokra fókuszáltak; sok szó esett az autonóm vezetési képességek mellett arról, hogy külön rendszer figyeli az autóban ülőket, és igazítja hozzájuk a szórakoztató rendszereket. Most a TechCrunch-on olvastuk, hogy a japánok több videót is publikáltak a projekttel kapcsolatban, melyekből két dolog derül ki egyértelműen, hogy
komolyan gondolják a Vision-S-t, és partnerek tucatjával működnek együtt a projekten, illetve, hogy a szomszédban már az utakon is össze lehet futni a szedánnal.
A kilencperces bemutató videóban látunk gesztusvezérlést, hangvezérlést, szó esik a folyamatos 5G adatkapcsolat biztosította lehetőségekről, az autóban helyet kapó negyven szenzorról, de, ahogy korábban, most is az utazók kényelméről esik a legtöbb szó. Egy ponton előkerül egy PlayStation kontroller, sőt, azt is megtudhatjuk, hogy az autó belső kamerái felismerik, ha egy utas elaludt, hogy aztán ez alapján automatikusan megváltozzon például a belső hőmérséklete a Vision-S-nek. A Sony projektgazdái mellett megszólalnak a cég legfontosabb partnerei, például a Bosch, a Continental és a Vodafone képviselői, valamint az autonóm vezetési rendszerekkel foglalkozó magyar startup, az AI motive szakemberei is.
Az autóról készült felvételek a Sony szintén a CES-en bejelentett Airpeak drónjával készültek, ami a cég szerint a legkisebb olyan drón, ami elbír egy Alpha kamerát, és kifejezetten videósoknak és profi fotósoknak tervezték. Az Airpeaket korábban 2021 tavaszára ígérték - a Vision S-ről viszont még mindig nem tudjuk, hogy valaha valódi, megvásárolható termék lesz-e belőle. A rengeteg partnert látva erre komoly esély lehet.
(Fotó: Sony.net)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR