A Gizmodon olvasható hír kiemeli: nem ez az első olyan eszköz, amely automatizálni próbálja a dolgukat végezni vágyó kutyák és macskák ki- és visszaengedését. Egyes kisajtók akkor nyílnak ki, amikor az állatba ültetett, vagy az állat által hordott RFID csipet érzékelik - mintha egy irodaházban leolvasnák a belépőkártyájukat a munkanap elején vagy végén. Léteznek olyan megoldások is, amelyek saját szabványt, például ultrahangot használnak, de emiatt egy elemmel működő nyakörvet kell a kisállatra tennünk. A Petvation ezzel szemben az okostelefonokban lévő arcfelismerő rendszerekhez hasonlóan működik. Infravörös sugarakat bocsát ki, amelyek segítségével térképet készít az állatka pofájáról, a testtartását is figyelembe véve, majd azt összeveti az adatbázisával. Ha felismeri az adott kutyát vagy cicát, kinyílik. Ha mosómedvét, farkast, medvét, szarvast, nyulat, kacsát, vaddisznót, rókát vagy patkányt, esetleg csirkét, kígyót vagy mókust, akkor nem. Az nem teljesen egyértelmű, hogy egy adott fajtán belüli különböző állatokat, vagyis Lukréciát és Szerénkét is meg tudja-e különböztetni a Petvation, de előbb-utóbb biztosan, ugyanis azt ígérik, hogy a jövőben minden állatunknak külön időpontokat állíthatunk be, hogy mikortól meddig járhassanak ki a kertbe.
A készítők természetesen tudják, hogy a négylábúak könnyen elakadhatnak, így a Kickstarter oldaluk szerint háromféleképpen is tesznek ez ellen: mozgásérzékelők mellett egy "odacsípésellenes szenzort" is alkalmaznak, amely fentről figyeli, hogy bármi akadályozná-e az ajtó bezáródását, végül a rendszer minden egyes nyitás után ellenőrzi, hogy a különböző érzékelői szinkronban vannak-e. Azok a kisállatok, amelyek a farkuk helyett a személyiségi jogaikat féltenék, szintén megnyugodhatnak: a biometriai adataik nem hagyják el az eszközt, vagyis nem a felhőben, hanem helyben gondolja végig a rendszer, hogy Bodri valóban Bodri-e.
A Petvation két méretben lesz kapható, ötvennégy és hetven centi magas nyílásokkal, és ha minden igaz, augusztustól indul a gyártás, és szeptemberben meg is érkezik az első párszáz példány. A támogatói csomagok százhetven és négyszáz dollár között mozognak, de ebben az esetben is fontos észben tartani: hiába jött össze a pénzgyűjtéskor megszabott cél, még a legjobb és legjobb szándékú projektek is befuccsolhatnak, akár az alapítókon kívül álló okokból.
(Fotó: Shelley Kim/Unsplash, Petvation Kickstarter)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR