1925. november vége: az SS Cotopaxi teherszállító hajó, harminckét utassal a fedélzetén Charlestonból Havanna felé tart, amikor egyszeriben nyoma veszett. Mindennek lassan száz éve, ám mivel a tengerjáró útja a Bermuda-háromszögön át vezetett, eltűnéséről számos legenda született az évek során. Az eset többek között Steven Sielberg-et is meghilette, az SS Cotopaxi ugyanis még a Harmadik típusú találkozásokban is feltűnik.
Michael Barnette, a National Oceanic and Atmospheric Administration biológusa körülbelül tizenöt éve észlelte először a roncsot, ám akkor még nem volt biztos benne, hogy a Cotopaxi az. Barnette egyébként régóta kutat eltűnt járművek után, nevéhez számos más hajó- és repülőgéproncs feltárása fűződik.
"A szívem mélyén éreztem, hogy ráleltem a Cotopaxira, kollégámmal eleinte mégis az ellenkezőjét próbáltuk bebizonyítani. Ám miután leereszkedtünk, egyértelművé vált, hogy ez bizony az SS Cotopaxi." - Barnette a CNN-nek adott interjút felfedezésükről.
Barnette egy történész segítségével rengeteg információhoz jutott az egykori hajóról: biztosítási dokumentumokra, hatósági feljegyzésekre, miegymásra.
"Munkák gyümölcse elégedettséggel töltött el" - mondja Chuck Meide, a Lighthouse Maritime Archaeological Maritime Program igazgatója. Barnette nagyon sok levéltári kutatást végzett, melynek során megszerezte a Cotopaxi terveit, sőt, bírósági nyilvántartásokat az elhunyt legénység rokonaikról, akik beperelték a társaságot."
Hozzátette: A korabeli feljegyzéseket vizsgálva kiderült, hogy süllyedése előtt a hajó St. Augustine-tól nem messze még leadott egy vészjelzést.
A kutató szerint nincs semmi misztikum a Cotopaxi elsüllyedésében, ellenben jóval több szerencsétlen körülmény, és főleg emberi nemtörődömség. A legénység ugyanis lényegében a kihajózásuk óta az égiekhez fohászkodott a kedvező időjárás reményében, merthogy a jármű rakománynyílása számos helyen megsérült, vagy hiányzott, így eső esetén hosszútávon lehetetlenség volt megakadályozni a víz beszivárgását.
"És pontosan ez történt. Kihajóztak, trópusi viharba kerültek, a rossz állapotok pedig hamarosan katasztrofálisra fordultak" - vélekedik a biológus.
(Fotó:Reddit)
        
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR