A Dragon RotorX eVTOL-ja a korábban bemutatott Jetson One-hoz nagyon hasonló szerkezetű és működésű légi jármű, csak egy fokkal talán még egyszerűbb: összesen csak egy személy szállítására alkalmas, 20 perc a menetideje egy feltöltéssel, nyolc rotorral működik, amelyeket 16 kW-os motorok hajtanak és joystickkal irányítható, kivéve a leszállás idején, amit automata üzemmódban is végre tud hajtani. A Szövetségi Légügyi Hivatal besorolása szerint a jármű még éppen hogy befér az ultrakönnyű kategóriába, így nem szükséges engedély a használatához.
A meghatározás szerint az ultrakönnyű légi eszközök közé sorolhatóak azok a járművek, amelyek sebessége nem haladja meg az 55 csomót, azaz 101,9 km/h-át, a súlya pedig 115 kilogrammnál kevesebb üres állapotban. A RotorX maximális tempója kicsivel több 100 km/h-nál és nem is túl nehéz, köszönhetően a rendkívül egyszerű struktúrájának. A könnyű szerkezet hátránya, hogy nem bír el túl nagy terhet, ezért a pilóta súlya sem haladhatja meg a 113 kilogrammot, valamint a jármű spártai kialakítása sem feltétlenül nyújtja a legnagyobb védelmet, bár a gyártócég olyan elemeket (például ejtőernyőt) is pakolt az eszközbe, ami segíti a pilóta védelmét baj esetén.
A jármű már előrendelhető 100 000 dollárért (37,8 millió forintért) és a kiszállítást jövőre kezdi meg a Dragon. Az Egyesült Államokban nem szükséges pilótaengedély a RotorX-szel való repüléshez, de azért bizonyos szabályok vonatkoznak a használatára: többek között kötelező a zsúfolt területeket elkerülni vele és nem lehet utast szállítani rajta, bár erre úgysem lenne elég hely a járművön. A RotorX a megrendelőkhöz készlet formájában érkezik, vagyis maguknak kell majd összeállítaniuk, de a biztonság kedvéért a cég lehetővé teszi a telephelyükön való közös összeszerelést és a működtetéséhez szükséges tréninget is.
(Fotó: Dragon)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR