Alig várjuk, hogy élőben láthassuk a most először gyártásba kerülő 3D-s autós műszeregységet

2020 / 09 / 08 / Rácz Tamás
Alig várjuk, hogy élőben láthassuk a most először gyártásba kerülő 3D-s autós műszeregységet
A speciális szemüveget nem igénylő 3D-s kijelző gyártása a Hyundai Genesis GV80-ban jelenik meg először.

A német Continental autóipari vállalat "autosztereoszkopikus" kijelzője elsőként a Hyundai prémiummárkájának egyik modelljében, a Genesis GV80 szabadidőautóban jelenik meg. A kijelző háromdimenziós skálákat, mutatókat és figyelmeztető jelzéseket jelenít meg a vezető látóterében. Nincs szükség speciális szemüvegre ahhoz, hogy látni lehessen ezeket a háromdimenziós figyelmeztető jeleket. Ehelyett a Continental parallaxis gátakat alkalmaz, vagyis olyan döntött rácsokat, amelyek felosztják a képet a néző számára, és olyan hatást keltenek, mintha valódi tárgyak jelennének meg előtte. A jobb és a bal szem külön-külön kissé eltolt képet kap, így jön létre a háromdimenziós látvány.

A Continental beltéri kamerája folyamatosan figyeli a vezető tekintetét és a 3D-s nézetet a fej pontos pozíciójához igazítja. Annak elkerülése érdekében, hogy a 3D-s kijelző elvonja az autóvezető figyelmét, a kamera képes felismerni azokat a lehetséges pillanatokat, amikor a sofőr elfárad vagy másra koncentrál. A műszerek 3D-s megjelenítésével a Continental arra törekszik, hogy a gépkocsivezetőt ne terheljék túl a vezetést segítő fejlett rendszerek, a hagyományos kijelzők, a kommunikációs szolgáltatások és az infotainment alkalmazások által adott információk.


A Genesis GV80 műszerfala

Az új kijelzőnek a Genesisben van még egy kevésbé látványos, műszakilag viszont igen előremutató jellegzetessége. A display vezérlését ugyanis egy integrált rendszer, a Cross Domain Hub végzi. Ez tulajdonképpen egy nagyteljesítményű számítógép, melynek célja, hogy a sok egyedi vezérlőegység ne külön-külön mikroszámítógépeket használjon, hanem az összes adatmegjelenítőt és vezérlőfelületet egyetlen egységbe integrálják. A sofőr a tartalmat különböző kijelzőkre oszthatja szét, például kézmozdulatos vezérlést használva a navigációs térképeket áthúzhatja az elöl utazó utas kijelzőjéről a sajátjára, és pontosan oda teheti, ahol azt látni szeretné. Az automata vezetés módban a kijelzők egybeolvadnak a vezetőfülke teljes szélességében, és az összes olyan szolgáltatást és alkalmazást felkínálják, amely alaphelyzetben csak a sofőr melletti utas oldalán érhetők el.

Lightfield kijelző: 3D-s filmek az autóban mindenki számára

Annak érdekében, hogy az elöl és hátul utazók is élvezhessék a háromdimenziós élményt, a Continental már egy új 3D-s kijelző fejlesztésén dolgozik, amely a Szilícium-völgyből érkező, a Leia Inc. által létrehozott 3D Lightfield technológián alapul.

És így nézne ki az új display egy autóban:

Ennek a technológiának sem fejmozdulatokat észlelő kamerákra, sem 3D szemüvegekre nincs szüksége. A fent említett parallaxis gátak helyett ez a rendszer a Leia DLB™ (Diffractive Lightfield Backlighting) technológiáját alkalmazza. A diffrakciós ráccsal rendelkező optikai hullámvezető és a kijelző panel mögötti nanostruktúrák természetes 3D hatást érnek el a fény hajlításával. A Continental ezt a technológiát járműipari alkalmazásban a tervek szerint 2022-ben kezdi el gyártani.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.