A Volkswagen CEO-ja, Herbert Diess nyári vakációzásra indult egy ID.3 elektromos autóval Olaszországba, a Brenner-hágón át. Útközben lojális dolgozóként természetesen annál a gyorstöltő-hálózatnál szerette volna tölteni a kocsit, amelyben a Volkswagen is résztuladonos. Ez az Ionity, egy joint venture, amelyet a Volkswagen Csoport a Daimlerrel, a BMW Csoporttal, a Forddal és a Hyundai-jal közösen fejleszt Európában.
Az Ionity egyenáramú villámtöltői akár 350 kW-os csúcsteljesítményre képesek, műszakilag tehát előrébb tartanak, mint maguk a villanyautók, amelyek közül egyelőre kevés olyan modell van, amely töltési csúcskapacitásban akár csak a közelébe érhetne ennek az értéknek (Porsche Taycan: 270 kW).
Az Ionity töltőhálózata meglehetősen egyenetlenül épül az EU országaiban. Magyarországon öt ilyen töltőpont van az autópályáink mellett, Szlovákiában és Horvátosrszágban mindössze 1-1, Spanyolországban 9, Olaszországban 17. Németországban viszont már száz. Talán ezért is lepte meg a VW első emberét, hogy nem mindenhol olyan paradicsomi ám a helyzet, mint otthon, ha az ember töltőt keres a villanyautójához.
Diess a LinkedIn-en osztotta meg egy kommentben vegyes tapasztalatait a kirándulással kapcsolatban. A Volkswagen vezérigazgatója elégedett a kocsival, egy ID.3 Pro S-sel, mely óvatos vezetéssel számára is meglepően nagy hatótávolságokat produkált egy feltöltéssel. A kocsi elvileg még a Bodeni-tó és a Garda-tó közti, bőven 400 kilométer feletti távolságot is le tudja nyomni közbenső töltés nélkül.
A Diess-család viszont nem akarta a végletekig kimeríteni a VW akkuját, próbáltak útközben megállni tölteni. A cégvezető meglepődött azon, hogy a teljes útvonalon mindössze négy gyorstöltő található és ezek is jobbára foglaltak az üdülési szezon csúcsforgalmában. Herbert Diess azt is kifogásolta, hogy a töltők mellett nem volt vécé, sem egy kávézó, ahol el lehetne ütni a töltés negyedóráit - ráadásul ezeket a hiányosságokat már tavaly is szóvá tette. Szemrehányóan azt is megjegyezte, hogy találkozott hibás, nem működő töltőoszloppal is.
Nem lennénk most az Ionity menedzsmentjének helyében!

Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR