A Volkswagen vezérigazgatója szembesült a valósággal: macerás dolog a villanyautózás

2021 / 08 / 07 / Rácz Tamás
A Volkswagen vezérigazgatója szembesült a valósággal: macerás dolog a villanyautózás
Herbert Diess a saját bőrén tapasztalta, mennyire sok még a fejlesztenivaló a hézagos, kényelmetlenül használható gyorstöltő-hálózatban.

A Volkswagen CEO-ja, Herbert Diess nyári vakációzásra indult egy ID.3 elektromos autóval Olaszországba, a Brenner-hágón át. Útközben lojális dolgozóként természetesen annál a gyorstöltő-hálózatnál szerette volna tölteni a kocsit, amelyben a Volkswagen is résztuladonos. Ez az Ionity, egy joint venture, amelyet a Volkswagen Csoport a Daimlerrel, a BMW Csoporttal, a Forddal és a Hyundai-jal közösen fejleszt Európában.

Az Ionity egyenáramú villámtöltői akár 350 kW-os csúcsteljesítményre képesek, műszakilag tehát előrébb tartanak, mint maguk a villanyautók, amelyek közül egyelőre kevés olyan modell van, amely töltési csúcskapacitásban akár csak a közelébe érhetne ennek az értéknek (Porsche Taycan: 270 kW).

Az Ionity töltőhálózata meglehetősen egyenetlenül épül az EU országaiban. Magyarországon öt ilyen töltőpont van az autópályáink mellett, Szlovákiában és Horvátosrszágban mindössze 1-1, Spanyolországban 9, Olaszországban 17. Németországban viszont már száz. Talán ezért is lepte meg a VW első emberét, hogy nem mindenhol olyan paradicsomi ám a helyzet, mint otthon, ha az ember töltőt keres a villanyautójához.


A poszthoz csatolt illusztráció: mint Herbert Diess teljesen jogosan megjegyzi, ez a környezet valóban nem prémium jellegű, márpedig a drága szolgáltatást nyújtó Ionity a legtöbbe kerülő, legfejlettebb technikájú villanyautók tulajdonosait célozza meg elsősorban

Diess a LinkedIn-en osztotta meg egy kommentben vegyes tapasztalatait a kirándulással kapcsolatban. A Volkswagen vezérigazgatója elégedett a kocsival, egy ID.3 Pro S-sel, mely óvatos vezetéssel számára is meglepően nagy hatótávolságokat produkált egy feltöltéssel. A kocsi elvileg még a Bodeni-tó és a Garda-tó közti, bőven 400 kilométer feletti távolságot is le tudja nyomni közbenső töltés nélkül.

A Diess-család viszont nem akarta a végletekig kimeríteni a VW akkuját, próbáltak útközben megállni tölteni. A cégvezető meglepődött azon, hogy a teljes útvonalon mindössze négy gyorstöltő található és ezek is jobbára foglaltak az üdülési szezon csúcsforgalmában. Herbert Diess azt is kifogásolta, hogy a töltők mellett nem volt vécé, sem egy kávézó, ahol el lehetne ütni a töltés negyedóráit - ráadásul ezeket a hiányosságokat már tavaly is szóvá tette. Szemrehányóan azt is megjegyezte, hogy találkozott hibás, nem működő töltőoszloppal is.

Nem lennénk most az Ionity menedzsmentjének helyében!

További cikkek a témában:

Európa legsikeresebb elektromos autója a Tesla Model 3 volt az első félévben Az amerikai villanyautóból kétszer annyi fogyott el júliusig, mint a második helyezett VW ID.3-ból.

Hat év múlva az elektromos autók már olcsóbbak lehetnek, mint a benzinesek Egy új elektromos autó ma még csaknem kétszer annyiba kerül, mint egy hasonló tudású belső égésű motoros autó, a Bloomberg NEF piacelemző számításai szerint viszont ez a következő években radikálisan változni fog, 2030-ban pedig már olcsóbban vehetünk majd villanyautót, mint amennyiért ma egy benzinmotoros kocsit kapnánk.

A Volkswagen Csoport vezérigazgatója szerint a hidrogénautózás hülyeség Herbert Diess egy újságcikket ajánlva kijelentette a Twitteren: a hidrogénalapú autózás nem megoldás a klímaváltozásra, az akkumulátoros elektromos autó az igazi.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.