Ha a bicikli szó etimológiáját tanulmányozzuk, akkor lényegében azt jelenti, hogy két kerék vagyis kerékpár. A “bike” rövidítés pedig értelemszerűen a bicycle szóból származik, így nem csak a sajtó emlegeti így, de maga a Seabike név is tengeri biciklire utal. Annak ellenére, hogy kerekeknek ugyan nyoma sincs a jelen cikk tárgyát adó eszközön, annál inkább pedálnak. Érdekes, de nagyjából ugyanez a helyzet a Balatonról ismert vízibiciklivel is – így úgy tűnik, hogy a “bicikliség” legfőbb kritériuma a vízi járművek esetén nem is annyira a két kerék megléte, mint a pedállal végzett hajtás.
A nyelvi kitérő után lássuk azonban, miről is van szó! A Seabike tehát egy francia cég, amely rekreációs céllal fejlesztette ki az új úszókészüléket, “amely kihasználja a lábak erejét, hogy rendkívüli sebességgel hasíthassunk a vízben”. Az eszköz egy pedállal hajtott mechanizmussal rendelkezik, amely egy 38 cm-es propellert hajt meg, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy a tengeri élőlények kecsességével és sebességével suhanjanak át a vízen.
A beállítás során az eszköz rúdját akár meg is hosszabbíthatjuk – magasabbra állíthatjuk, akár egy bicikli kormányát és nyergét, majd a készüléket derékövvel rögzítjük, valamint külön rögzítjük a lábunkat is a pedálhoz. Innentől könnyű kitalálni, mi történik: tekerjük a pedált, ami aktiválja a propellert. Mivel a karunkat a készülék szabadon hagyja, így ezekkel a végtagjainkkal növelhetjük a hajtóerőt, de ha búvárkodni akarunk, akkor (a megfelelő készülékek viselése mellett) a karjainkkal mélyebbre is süllyeszthetjük magunkat. A Seabike egyébként karral hajtott meghajtásra is átállítható a propeller irányának megfordításával és a pedálok fogantyúkra cserélésével.
A Seabike tervezésénél a praktikusságot is szem előtt tartották; könnyű, lebegő kialakításának köszönhetően nem fog vasmacskaként a mélybe húzni, és elég csendesen működik ahhoz, hogy akár medencékben is használható legyen anélkül, hogy zavarnánk vele a többi úszót. A kompakt kialakítás egyszerű tárolást tesz lehetővé, így kényelmesen lehet rendszeresen is használni akár.
A 290 eurós nyitó ártól kapható termék egyébként már több mint egy éve a piacon van, de a népek valamiért még nem haraptak rá, pedig ki tudja, talán ez lesz nemsokára az új vízi őrület a SUP után. Kicsit talán furán fest, de az már vita tárgya lehet, hogy ez vagy az úszó uszony az idétlenebb látvány – viszont a víz alatti bicikli ígérete könnyen megérthető, és talán egyszer legalább érdemes is kipróbálni, hogy milyen, amikor az úszásból igazi, könnyed vízi sprint lesz.
(Kép: Seabike)
 
         Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR