A Bureo alapítóinak közös szenvedélye volt környezetük és az óceánok védelme, ezért kutatni kezdtek és szakértőkkel is beszélgettek a különféle óceánszennyező anyagokról. Végül azt találták, hogy a halászhálók óriási problémát jelentenek az óceánszennyezés kapcsán, ám ugyanakkor jól újrahasznosíthatóak is.
A cég neve Bureo, amely chilei nyelven azt jelenti, „a hullámok.” A Bureo csapat ma már négy fős: Ben Kneppers, Gabriella Kneppers, David Stover és Kevin Ahearn alkotják. A chilei Santiagóból indultak, amely egy parthoz elég közeli város, ahol minden a rendelkezésre áll a hálók összegyűjtéséhez, és a műanyag pelletekből történő gördeszka-gyártáshoz. Az alkatrészeket ezután a kaliforniai Venturába szállítják, összeszerelik és a kész termékeket már ott forgalmazzák.
A vállakozást két sikeres Kickstarter kampány után váltak képessé beindítani. A Patagonia ruházati és felszerelésgyártó, melynek deklarált célja a környezettudatos működés és a bolygó megmentése, 2014-ben figyelt fel rájuk, majd a $20 Million & Change Fund (mára már Tin Shed Ventures) környezettudatos márkákra összpontosító cégen keresztül fektettek be a Bureóba.
A Patagonia vezérigazgatója, Rose Marcario elmondta:
"A Bureo nem tipikus startup - hiánypótló újrahasznosítási programot találtak ki, ösztönözve a chilei halászati ágazatot, hogy összegyűjtsék a műanyag hulladékukat, mely nélkülük az óceánba jutna, és népszerű terméket gyártanak belőle."
A halászhálók összegyűjtése után megtisztítják azokat, felaprítják, és pelletté alakítják, majd gördeszka formákba öntik. "Ebben a fázisban bármi lehet belőle fröccsöntéses eljárással" - mondta Stover.
A kezdet óta a cég 80 tonna hálót gyűjtött össze, minden három négyzetméterből egy gördeszkát készíthetnek. Ha összehasonlítjuk ezt a gördeszkakészítés hagyományos módszereivel, az üvegházhatású gázok kibocsátása akár 70 százalékkal is kevesebb lehet. A kerekek elkészítéséhez 30 százalék növényi olajat használnak, és cégen belül 100 százalékos újrahasznosítási mechanizmussal rendelkeznek. Az elkészült deszkák ártartománya 130 és 200 dollár (40-60 ezer forint) közé esik.
A vállalat nagy piaci sikerrel működik és további terjeszkedést terveznek. Megállapodást írtak alá a Carver gördeszkákat forgalmazó céggel a gördeszkagyártás felpörgetésére, és azt tervezik, hogy szörfdeszkákat is készítenek majd újrahasznosított hálókból, sőt napszemüvegeket is, amelyeket online árusíthatnak. A Bureo-nak jelenleg rengeteg alapanyaga van, amint azt David Stover elmagyarázta:
„Jelenleg annyi halászhálónk van, hogy nem tudjuk, mit kezdjünk velük. Ha egyszer majd kifutunk az alapanyagból, mindenesetre azt elmondhatjuk majd, hogy a kezdeti célkitűzésünket elértük.”

(Forrás: IntelligentLiving Képek: Bureo)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR