A vegyipar is lehet zöld? Az RWE és a BASF mindenesetre megpróbálkozik a dologgal

2021 / 05 / 24 / Rácz Tamás
A vegyipar is lehet zöld? Az RWE és a BASF mindenesetre megpróbálkozik a dologgal
A BASF és az RWE a vegyipar "klímavédelmi világítótornyát" építi fel Ludwigshafenben, megújuló energiával és zöld hidrogénnel.

Az erőművek építésére és üzemeltetésére specializálódott német energiaszolgáltató, az RWE valamint a BASF vegyipari vállalat együttműködési megállapodást kötött olyan fejlesztések megvalósításáról, melyek a vegyipar CO2-kibocsátásnak csökkentését szolgálják. A két cég pénteken mutatta be közös projektjük tervét, mely szerint az RWE két gigawatt kapacitású tengeri szélerőmű-parkot épít, amely zöld energiát biztosít a BASF ludwigshafeni üzemegysége számára.

A tervek szerint 2030-ra felépülő új szélturbina-parkból érkező évi 7500 GWh-nyi zöld energia 80%-át közvetlenül használják fel a gyártási eljárásokban a BASF-nél. A zöldáram a jelenlegi fosszilis forrásokból származó energiát váltja ki olyan petrolkémiai műveleteknél, mint például a szénhidrogének krakkolása vagy a metán pirolízise.

Utóbbi művelet során a metánból nagy tisztaságú szén és hidrogén keletkezik. A szén felhasználható a bányászati tevékenységből származó szén kiváltására (például az acéliparban), a hidrogén pedig mehet ahhoz a többi zöld hidrogénhez, amit a szélturbinák energiájából vízből állítanak majd elő.

Az energia maradék 20 %-át ugyanis zöld hidrogén (megújuló energiával végzett vízbontással készülő, CO2-emisszió mentesen gyártott hidrogén) előállítására használják. A hidrogén pedig a jövő egyik fontos köztes energiatárolója a háztartási és ipari energetika illetve a közlekedés számára.

Ha minden jól megy, 2030-tól, az új szélerőművek termelésének felfuttatásától kezdve a ludwigshafeni BASF-üzem önmagában 2,8 millió tonnával csökkenti éves CO2-kibocsátását, de az új zöldenergia-kapacitás ezen felül még egymillió tonna szén-dioxid emisszióját tünteti el a német gazdaságból. A fejlesztéshez a két nagyvállalat nem használ fel állami forrásokat.

További cikkek a Rakétán:

A Volkswagen Csoport vezérigazgatója szerint a hidrogénautózás hülyeség Herbert Diess egy újságcikket ajánlva kijelentette a Twitteren: a hidrogénalapú autózás nem megoldás a klímaváltozásra, az akkumulátoros elektromos autó az igazi.

Hidrogénautózás: van ennek értelme? Még épp csak elkezdtük elfogadni az akkumulátoros elektromos autók létezését, de már ott tornyosul a következő reformhullám mögöttük: a hidrogén-alapú mobilitás.

Hidrogénautó is indul a 2023-as Dakar Rally-n Egy francia motorsport-csapat egy német járműfejlesztő vállalattal közösen építi a hidrogéncellás versenyautót.


Szó szerint faragni lehet a fényt ezzel a nanoeszközzel!
Szó szerint faragni lehet a fényt ezzel a nanoeszközzel!
„Ha a fényt ilyen hatékonyan és dinamikusan tudjuk irányítani, akkor gyakorlatilag bármit megtehetünk vele.”
Hihetetlen, őrület, de élő madarakra is lehet adatot menteni!
Hihetetlen, őrület, de élő madarakra is lehet adatot menteni!
Furán hangzik, pedig igaz.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.