A Toyota júniusban indította el virtuális gyárlátogatási projektjét, amivel egészen közeli betekintést kaphatunk az autók összeszerelési folyamatába. A Virtual Plant Tour során a cég szerint sokkal alaposabban figyelhetjük meg az egyes fázisok pontos működését, mint egy élőben zajló látogatás alatt és a vizuális információk mellé részletes leírást is biztosítanak, ami további adatokkal teszi érthetőbbé az autógyártás komplex procedúráját.
A virtuális program egészen a kezdetektől kalauzol végig a gépjárművek készítésén át, így azt is láthatjuk, hogy a hatalmas acélhengerekből hogyan alakulnak ki az első karosszéria alkotórészek. Egy-egy henger akár 2,5 kilométer hosszúságú lemezt is tartalmazhat, ami 300 autó elkészítéséhez elegendő a Toyota elmondása szerint. A formák kialakítása gépek feladata, de a tökéletesen sima felszín megalkotása már az emberi képességeken múlik: a dolgozók tapintással érzékelik a legkisebb egyenetlenségeket, majd manuálisan javítják a nem teljesen megfelelő minőségű részeket.
A járművek minden gyártási szakaszban gépről gépre kerülnek, de az egyes fázisok végén mindig humán szakértők végzik az ellenőrzést. A Toyota a hozzáértésnek és a törődésnek ezt a kombinációját monozukurinak hívja, ami a "lelkiismeretes gyártást" jelenti és régóta a cég filozófiájának részét képezi. A monozukuri nem csak a Toyota, hanem más japán gyártók hozzáállására is jellemző, mivel egy tradicionális japán szakmai koncepciót takar.
Az autógyárban az összeállítási folyamat a szigorú ellenőrzésekkel végződik, amelynek során a szakértők 1500 lépésben vizsgálják át a járműveket, a legkisebb karcolások vagy tökéletlenségek után nyomozva. Ha minden jól megy az autók ezután el is indulhatnak a világ minden tája felé a szállítóhajókon, ahol a járműveket olyan szorosan parkolják egymás mellé, hogy csak 10 centiméter választja el őket egymástól oldalról és 30 centiméter elölről-hátulról.
A virtuális gyárlátogatás indításához egyszerűen lefelé kell görgetni az oldalon. A bemutatás angol nyelven zajlik, de a képek magukért beszélnek és külön videókon további információkat is kaphatunk az egyes részfolyamatokról.
(Fotó: Toyota)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR