A tesztre magyar idő szerint délután négykor kerül sor, és hat órán át tart. Elképzelhető azonban, hogy hétfőre halasztják.
A SpaceX által fejlesztett Crew Dragon a tervek szerint egyike a legbiztonságosabb űrutazási eszközöknek. A mai napig hétszázszor tesztelték a Crew Dragon SuperDraco motorjait, amelyek elvileg eltávolítják az űrhajót a Falcon 9 rakétától, és biztonságos helyre juttatják ebben a vészhelyzeti szimulációban. 2015 májusában már sor került egy hasonló tesztre, de akkor csak a kilövőállásból, a mostani viszont repülés közbeni vészhelyzetet szimulál.
2019 márciusában pedig a Crew Dragon legénység nélkül, az első amerikai űrhajóként automatikusan dokkolt a Nemzetközi Űrállomáshoz, majd tért vissza a Földre.
A mostani teszt során a Crew Dragont szállító Falcon 9 rakéta pályája úgy lesz beállítva, mintha a Nemzetközi Űrállomást akarnák elérni, hogy a körülmények a leginkább hasonlítsanak ahhoz, amely erre az eszközre majd élesben vár. A Crew Dragont pedig úgy állították be, hogy a Max Q ponton (ilyenkor a legnagyobb az aerodinamikai terhelés) elváljon a rakétától. Ezután a Falcon 9 a tervek szerint a terhelés miatt szétesik az Atlanti-óceán felett. Hogy erre pontosan mikor kerül sor, azt számtalan tényező befolyásolhatja, ám a darabokat a SpaceX személyzete rögtön begyűjti.
A gyakorlatban mindez úgy fest, hogy nagyjából kilencven másodperccel a kilövés után a Falcon 9 első fokozatán a Merlin motor leáll, és a Crew Dragon SuperDraco hajtóműve bekapcsol. A rakéta és az űrhajó szétválik. Miután az űrhajó elérte a pályájának a csúcsát, leválik róla a törzs, és kisebb Draco hajtóművekkel a jármű felkészül a visszatérésre, és az ejtőernyők kibomlanak. Majd miután a körülmények megfelelőek, kinyílik a fő ejtőernyő is, az eszköz pedig az Atlanti-óceánban landol. Minderre a kilövés után nagyjából tíz perccel fog sor kerülni.
Itt lehet élőben követni a tesztet:
(Kép: SpaceX, NASA, forrás: SpaceX)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR