A 2020 elején meghirdetett projekt eddig főként arról volt ismert, hogy ennek a keretében kezdték el építeni a The Line-t, ami tulajdonképpen egy 170 kilométer hosszú, egybefüggő felhőkarcoló lesz, amely a tervek szerint kilencmillió embernek fog otthon adni a közel-keleti országban. De ugyanígy a NEOM projekt keretében épül az a vízen lebegő város is, amiről alig néhány napja írtunk; ennek, vagyis az Oxagon Citynek az első üteme várhatóan már jövőre elkészül.
A szaúdi illetékesek most ha lehet, egy még ennél is valószerűtlenebb tervvel álltak elő, hiszen a napokban bejelentették, hogy Trojena néven felépítik a Közel-Kelet első síparadicsomát, amelyben 2029-ben már ázsiai téli játékokat készülnek rendezni. A terveket előkészítő Bechtel vállalat közleménye szerint az 57 négyzetkilométeren elterülő síparadicsomot az ország hegyvidéki részén fogják felépíteni, ahol 2600 méter magas hegycsúcsok is vannak, télen pedig a hőmérséklet nem ritkán nulla fok alá csökken. Az építkezés várhatóan 2026-ra fog befejeződni, 2030-ra pedig már évi ötmillió látogatóval számolnak.
A Trojena és maga a NEOM jól illeszkedik egy nagyobb projektbe, a 2016-ban meghirdetett Saudi Vision 2030-ba, amelynek célja, hogy a turizmus fellendítésével és a megújuló energiaforrások jobb kihasználásával az ország csökkentse a kőolajtól való függőségét. Az ugyanakkor kérdéses, hogy a nyugati turisták szemében mennyire lehet vonzó célpont a közel-keleti ország, hiszen az országban tapasztalható folyamatos emberi jogi jogsértések mellett a projekt megítélését az is erősen rontja, hogy annak fő támogatója, az ország koronahercege és miniszterelnöke, Mohammed bin Szalmán a rendelkezésre álló információk szerint 2018-ban személyesen adott parancsot a Washington Post újságírójának, Dzsamal Hasogdzsinak a meggyilkolására. Nem véletlen, hogy Szaúd-Arábia rendre az utolsók között kullog azokban a felmérésekben, amelyek az országok népszerűségét igyekeznek felmérni: a YouGov statisztikái alapján például a briteknek mindössze a 9%-a van jó véleménnyel az országról, amelynek a Gallup felmérésében is csak olyan államokat sikerült maga mögé utasítania, mint Afganisztán, Észak-Korea vagy Oroszország.
(Fotó: NEOM)
 
         Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR