Ha a 1X Technologies cégen múlik, nemsokára megvalósulhat sokak álma, és mások rémálma - elérkezhet az idő, hogy humanoid robotok végezzék az emberek helyett a házimunkát az otthonaikban. A gyártó NEO Gamma robotja a rendszeresen közzétett beszámolók szerint folyamatosan fejlődik, most pedig olyan mesterséges intelligencia rendszert kapott, ami kimondottan a ház körüli feladatok megoldására teszi képessé. A Redwood elnevezésű rendszer alapja egy vizuális-nyelvi transzformer modell, ami megkönnyíti a robot számára a tárgyak manipulációját. Mivel a legtöbb tennivaló a házimunka során ilyen jellegű képességeket igényel (tehát a tárgyak felismerését, megragadását, odébb pakolását stb.), ezért ezzel az MI-aggyal felszerelt gép gyorsabban tanul bele a munkába, és sikeresebben alkalmazkodik a környezetéhez.
A NEO Gamma egyelőre még hibázik, például néha lassan végzi a feladatokat, vagy nehezen találja az ajtó kilincsét, de előbb-utóbb megoldja a problémákat.
Az emberszerű robotok számára valójában sok olyan hétköznapi tevékenység, ami az emberek számára egyáltalán nem okoz nehézséget, nagyon nagy kihívást jelenthet, egyike ezeknek a különféle kilincsek kezelése, vagy az eltérő anyagú, méretű, formájú tárgyak biztonságos megtartása és szállítása, de akár még az olyan mozdulatok egyensúlyvesztés nélküli kivitelezése is, mint amilyen a leguggolás. Sok robotikai gyártó érvel amellett, hogy az emberi alak utánzása nem kifizetődő, és nem hatékony, viszont drága és nehéz az elkészítése, mások azonban azzal érvelnek, hogy az emberekre szabott terekbe egy emberi formájú robot jobban passzol, nem kell miatta átalakítani a környezetet, és multifunkciós módon tud dolgozni nagyobb szabadságfoka miatt. A1X első robotja, Eve is egy kerekeken guruló verzió volt még, amit főként ipari szolgálatra szántak, de a NEO már realisztikusabb testet és lábakat kapott.
Hogy valóban lesz-e értelme a humanoid robotok alkalmazásának otthoni segítőként, az akkor derülhet majd ki, ha a tesztelési fázisból átlépnek a való életbeli körülmények közé a robotok, az 1X mindenesetre azon dolgozik, hogy a humanoidok már egyedül is be tudjanak jönni az ajtón, és megcsinálják a munkákat, amiket az emberek nem annyira szeretnének.
(Fotó: 1X Technologies)
 
         Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR