A német kormány február tizedikén bemutatott törvénytervezete alapján az úgynevezett "4. szintű önvezetésre" képes járművek a jövő évtől kezdhetnek el közlekedni az utakon, de csak meghatározott körzetekben. A 4. szintű önvezetés definíciója, hogy ha a jármű sofőrje nem is segít vagy nem tud segíteni a rendkívüli közlekedési helyzetek megoldásában (például mert nem ül ott a kocsiban), a jármű akkor is képes legalább arra, hogy biztonsággal kiálljon a forgalomból. A világban jelenleg használt robotaxik ebbe a kategóriába tartoznak. (Az ötödik szint a teljes önvezetés, amikor a gépi irányítású jármű már valóban bármikor bárhová bárhonnan el tud jutni emberi beavatkozás nélkül.)
A német autógyártók üdvözlik az új technológiai utakra kerülését lehetővé tevő politikai szándékot, de azt szeretnék, ha a törvényalkotási folyamat felgyorsulna egy kicsit. Németországban nyáron két hónapra bezár a parlament, idén szeptemberben pedig választások lesznek. He tehát nem sikerül gyorsan, gyakorlatilag júniusig valódi jogszabályt alkotni a tervezetből, az egész folyamat elcsúszhat akár a jövő év közepéig is.
A német gyártók számára azért is fontos, hogy mielőbb megszülessen ez a törvény, mert elképzelésük szerint a német jogszabály mintaként szolgálhatna a többi EU-tagállam számára hasonló törvények megalkotásához. A VDA nevű, német autógyártókat és autóipari beszállítókat tömörítő szervezet szerint az önvezető járművek európai környezetben való megjelenése kulcsfontosságú lenne az európai autóipar számára, hogy ne maradjon le a nemzetközi versenyben az amerikai, kínai konkurencia mögött.
A német gyártók jelenleg nem is rendelkeznek sorozatgyártásra alkalmas, önvezető rendszerrel felszerelt járművekkel, de ennek jórészt az az oka, hogy a megfelelő jogszabályi környezet híján nincs meg, hogy konkrétan milyen kritériumok mentén kellene kifejleszteni a robotaxik, autonóm buszok, kisáruszállítók technológiáját.
(Automotive News)


Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR