Az Alef Aeronautics első repülő autója, a Model A külsőleg valóban egy személygépkocsi benyomását kelti, de közelebbről szemlélve kiderül, hogy egy gömb alakú kabin, amit szénszálas hálóból készült struktúra vesz körbe: ez nyújt védelmet a levegőbe emelkedést biztosító nyolc propeller ellen és ez rejti a négy kerekeket is, ami az utakon való közlekedéshez szükséges. A hálós szerkezet alkalmazása elkerülhetetlen a cég alapítója, Jim Dukhovny szerint, mivel a levegő áramlását megakadályozná az egybefüggő borítás, de a lyukacsos struktúra lehetőséget ad rá, hogy a jármű autószerű formát kaphasson.
A Model A esetében főként repülés közben látszik majd, hogy nem egy hagyományos autó repülésre alkalmas verzióját hozták létre,
mivel a jármű a levegőben elfordul: az utaskabint körülvevő struktúra így egy nagy szárnyként funkcionál.
Leszállás során a jármű újra felveszi autó alakját és az utakon már kerekeken gurul. Az irányítás Dukhovny elmondása szerint rendkívül egyszerű és egy pár perc alatt megtanulható, bár az még nem tisztázott, hogy a leendő tulajdonosok hogyan is tudják használni a járművet, mivel a repülő autók szabályozása gyerekcipőben jár és nem egységes a különböző államokban és országokban. Az ambiciózus elképzelések és az Alef animációi alapján a repülő autókkal egészen könnyű lesz majd a közlekedés és sok olyan helyzet megoldhatóvá válik, ami ma még fejfájást okoz a vezetőknek - egy-egy közúti baleset miatt nem kell majd a dugóban araszolni, hanem egyszerűen át lehet repülni a helyszín felett, a gyerekeket gyorsan fel lehet venni az iskola előtt, anélkül, hogy torlódás alakulna ki és még a szigeten lakók előtt is új lehetőség nyílik meg a közlekedést illetően.
A Model A, amelyet a barcelonai Mobil Világkiállításon is bemutatott a gyártó, elektromos meghajtású és körülbelül 300 kilométeres hatótávval rendelkezik, ára pedig 110 millió forint körül alakul majd. A jármű már előrendelhető és a gyártás 2025-ben kezdődik. Az autót azonban a tulajdonosok nem tudják majd úgy használni, ahogyan egy valódi gépkocsit, mivel a jármű az utakon lassan gurul majd. A Model A hivatalos besorolása szerint alacsony sebességű jármű és az Egyesült Államokban érvényes szabályozás szerint nem haladhat 40 km/h-nál gyorsabban.
(Fotó: Alef Aeronautics)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR