A cég által kiadott sajtóközlemény szerint a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt.-ben a Jászai Gellért által vezetett, szoros állami kötődésű 4iG 51%-os tulajdonrésszel fog rendelkezni, míg a Corvinus 49%-os kisebbségi tulajdonosa lesz a cégnek. “A Vodafone Hungary Magyarország egyik vezető konvergens hálózatüzemeltetője, a 4iG-val való egyesüléssel pedig tisztán a második legnagyobb szolgáltató jön létre a mobil és vezetékes kommunikáció területén” - írja a Vodafone Group közleménye, hozzátéve, hogy a tulajdonosváltás egyben a magyar államnak azt a törekvését is elősegíti, hogy egy jelentős nemzeti információ- és kommunikációtechnológiai céget hozzanak létre.
A 4iG tavaly már felvásárolta a Digi Csoportot valamint az Antenna Hungáriát, utóbbin keresztül pedig részesedést szereztek a Yettelben (korábbi nevén Telenorban) is, így a Vodafone Magyarország felvásárlása kétségkívül érdekes helyzetet teremt a magyar mobilpiacon. Az biztos, hogy a Vodafone ezzel jelentősen megerősíti a második helyét a Magyar Telekom mögött a mobilszolgáltatók versenyében, ahol az NMHH legfrissebb mobilpiaci jelentése szerint eddig nagyjából fej-fej mellett haladtak a Yettellel.
Nick Read, a Vodafone Group vezérigazgatója a hírekre reagálva elmondta, hogy a felvásárlás után létrejövő új vállalat növelni fogja a piaci versenyt, emellett nagyobb hozzáférése lesz a Magyarország digitalizációját elősegítő beruházásokhoz is. A korábban Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó 4iG eddig is számtalan állami beruházást nyert el, tavaly például a magyar állammal közösen alapítottak egy távközlési szuperholdingot, amelynek célja a már fentebb említett, stratégiai távközlési és telekommunikációs infrastruktúra szolgáltató vállalat létrehozása, emellett részt vesznek többek között a BKV informatikai rendszerének hosszú távú üzemeltetésében és számos más nagy, állami projektben is.
A felvásárlással kapcsolatban kerestük a Vodafone Magyarországot is, ám cikkünk megjelenéséig még nem válaszoltak.
(Borítókép: Vodafone)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR