A Lucid hatótávban is lenyomta a Teslát

2020 / 08 / 18 / Rácz Tamás
A Lucid hatótávban is lenyomta a Teslát
A Tesla Model S méretű új, már csaknem szériaérett amerikai prémiumszedán a legnagyobb hatótávú Teslánál tíz százalékkal nagyobb kapacitású akkuval csaknem 30%-kal messzebbre tud menni.

Az amerikai autóipar egyfajta reneszánszot él ma, az elektromos mobilitási korszak hajnalán, de a legérdekesebb modelleket nem a nagy múltú márkák, hanem startupok vagy frissen alapított cégek fejlesztik. Miközben még csak próbáljuk megszokni a tényt, hogy az alig több mint másfél évtizede alapított jött Tesla a világ legértékesebb autómárkája, már jönnek is az újabb trónkövetelők a semmiből.

Mint például a kaliforniai alapítású Lucid, amely már a próbagyártásnál jár arizonai üzemében. A Lucid első modellje, az Air névet viselő akkumulátoros elektromos luxus-szedán viszont már szériaérett állapotban várja a sorozatgyártást, a kocsiról sorra jönnek ki a hivatalos vagy félhivatalos műszaki adatok. Néhány hete például kiderült, hogy 0,21-es alaktényezőjével a Lucid Air lesz a világ legáramvonalasabb szériaautója. (A Tesla Model S alaktényezője 0,23, ami egyébként szintén kiemelkedően jónak számít az autóiparban.) Most pedig az is kiderült, hogy az egy feltöltéssel megtehető távolságban is rekorder lesz az autó.


Lucid Air - hivatalos bemutatóját szeptember 9-re ígéri a gyártó

Ez se a szegény ember villanyautója lesz

Az eddigi csúcstartó a Tesla Model S "Long Range Plus" nevű változata volt, mely egy töltéssel az EPA mérési szabvány szerint bevizsgálva 100 kWh kapacitású akkumulátorával 647 kilométert tudott megtenni. A Lucid Air ezt jelentősen túlszárnyalva 832 kilométert tett meg újratöltés nélkül azonos mérési módszerek szerint tesztelve. A rekordnak számító hatótáv elérése a páratlanul jó légellenállás mellett a 900 voltos, az elterjedt villanyautós rendszereknél magasabb feszültségű, kisebb veszteségekkel üzemelő elektromos rendszernek, na és persze a hatalmas, 110 kWh kapacitású akkumulátornak köszönhető.


Az induló ár 100.000 dollárra várható, de még nem tudjuk, hogy ezért a pénzért mekkora alap-akkumulátor jár majd a kocsihoz

A kezelőszerveket a Lucid Air-ben is egy tablet érintőképernyőjére virtualizálták, mint a Tesláknál szokás

A Lucid Air csúcsváltozatát egyébkét két villanymotorja 987 lóerős összteljesítménnyel kevesebb mint 2,5 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/h sebességre.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Íme az első, működő hiperszonikus repülőgép-hajtómű!
Íme az első, működő hiperszonikus repülőgép-hajtómű!
Nagy előrelépés az első forgó detonációs rakétahajtómű sikeres tesztje.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.