Nina Mahmoudian gépészmérnök-professzor szavait a The Engineer idézi, eszerint kollégáival azt a célt jelölték ki maguknak, hogy létrehoznak egy olyan, strapabíró és megbízhatóan működő robotot, aminek az extrém környezet sem jelent akadályt. Elmondása szerint ugyanis a víz alatti robotok akkumulátorkapacitása távolról sem kielégítő, emiatt néhány óra "portyázás" után mindig vissza kell térnie kiindulópontjához, azaz a töltőállomásra.
A jelenlegi siklógép ehhez képest akár hetekig, hónapokig is elvan egyetlen töltéssel.
A szerkezetnek, ellentétben más vízi járművekkel nincs propellere, sem pedig más meghajtórendszere, ehelyett saját felhajtóerejével változtatja helyzetét, vagyis folyamatosan süllyed és emelkedik. Bár a megoldás kétségkívül energiatakarékos, az eszköz manőverezését viszont meglehetősen korlátozza, illetve lassúvá teszi annak mozgását sekély vizekben. Ezen kívül a manőverezőképességén is akad még fejleszteni való, de a kutatók ígérete szerint ami késik, nem múlik.
A ROUGHIE (Research Oriented Underwater Glider for Hands on Investigative Engineering) nevű 'siklórepülő' 1,2 méter hosszú, az alakja egy torpedóra emlékeztet, és a statikus hátsó szárnyon kívül nincs semmilyen irányítóberendezése. Indulás előtt feltölti vízzel elülső tartályait, ez biztosítja számára a kezdőlökést akkor is, ha partról, vagy adott esetben csónakból eresztik el. Akkumulátora előre-hátra mozog, ez vezérli a süllyedés-emelkedés folyamatát, míg
a belső alkatrészek egy forgó sínen mozognak, lehetővé téve a kormányozhatóságot.
A ROUGHIE mozgását egy infravörös kamerákkal felszerelt medencében elemezték, miközben motion capture technológiával, három dimenzióban rögzítették manőverezési technikáit. A kísérletek végére bebizonyosodott, hogy a robot hibátlanul és teljesen önállóan végrehajtja az előre betáplált „repülési struktúrát”.
Korrigálása után ROUGHIE-nak nagy hasznát vehetik például az oceanográfusok, hiszen különböző szenzorai, valamint energiahatékony és csendes működése lehetővé teszi számára az adatgyűjtést az óceánokkal kapcsolatos kutatási területekről. Az elvégzett tesztek alapján ugyanúgy bevethető az algavirágzás megfigyelésére, mint mondjuk hajóroncsok vagy elsüllyedt lőszerek azonosítására.
(Fotó: Purdue University/Jared Pike)

Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR