Az autógyártó iparban régóta megszokott látványt jelent az automatizált robotmunkások jelenléte az összeszerelő üzemekben, amióta a General Motors először bevezette gépesített rendszerét a New Jersey-i gyárában 1961-ben. Az elmúlt évtizedekben különösen megszaporodtak a gyártósorokon tevékenykedő automatizált eszközök és a japán Toyota Motor Corporation elől jár az ilyen jellegű fejlesztésekben.
A cégnek régóta szívügye a gépesítés és a robotok fejlesztése, ahogy az a legújabb projektjeiből is kitűnik: az önvezető kisbuszok, háztartási robotok és humanoidok mellett építik például azt a jövővárost is, amelynek lakóit a legmodernebb technológia veszi majd körbe és szolgálja ki, beleértve az automatizált szemét-, és házhozszállító rendszereket is. Woven Cityben az emberek egyfajta kísérleti program részesei lehetnek, mivel a rajtuk tesztelt technológiákat a visszajelzések alapján tökéletesíti a vállalat, majd később az egész világon értékesíti a termékeket.
A cég autógyártó üzemeiben többek között a Kawasaki Robotics hatalmas robotkarjai és egyéb eszközei végzik az összeszerelési feladatokat az emberi munkásokkal megosztva. A robotikai vállalat CEE HUB részlegének (amelyhez Közép-Kelet Európa országai, többek között Magyarország is tartozik) videójában a Toyota törökországi gyárát mutatta be, ahol a Corollákat állítják össze humán-robot együttműködésben.
A cég szerint a robotizálás legfontosabb célja a "három D" kritériumának megfelelő tevékenységek gépek általi kiváltása: ezek az unalmas (dull), piszkos (dirty) és veszélyes (dangerous) munkákat takarják, valamint azokat a tennivalókat, amelyek a legmagasabb fokú precizitást igénylik.
Az automatizálás előnyét pedig abban látják, hogy a robotok képesek a non-stop munkavégzésre, a pontosságra, a következetességre és közben nem igényelnek állandó humán felügyeletet. A Kawasaki már 1969 óta gyártja robotkarjait, amelyeket házépítésre, csomagolási munkákra, hegesztésre és manapság maszkkészítésre is alkalmaznak.
(Fotó: Kawasaki)
        
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR