 
                                            A Gemini 1.5-nek egyelőre csak a Pro verzióját tették elérhetővé a fejlesztők valamint vállalati felhasználók szűk köre számára, de a Google blogbejegyzése szerint már ez is olyan tudással rendelkezik, mint az 1.0-ás verzió legerősebb változata, miközben jóval kevesebb számítási kapacitást igényel.
A korábbi modellhez képest a legnagyobb különbség, hogy a Gemini 1.5 jóval hosszabb szövegeket is képes kontextusban értelmezni. “Sikerült jelentősen növelnünk, hogy a modell mekkora mennyiségű információt tud feldolgozni” - írja Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a Gemini 1.5 akár egymillió tokenből álló kontextusablakot is képes kezelni.
Hogy ez mit jelent, azt Demis Hassabis, a Google AI-programját vezető Deepmind vezérigazgatója magyarázta el. “Az AI modell kontextusablakát tokenek alkotják, amelyek az információ feldolgozásához használt építőelemek” - írja. “A tokenek lehetnek szavak, képek, videók, hanganyagok vagy kódok teljes részei vagy alrészei. Minél nagyobb a modell kontextusablakának mérete, annál több információt képes befogadni és feldolgozni egy utasításban, ezáltal pedig az eredmény is következetesebb, relevánsabb és hasznosabb lesz”.
Ahogy Hassabis írja, a Gemini 1.5 Pro alapvetően ugyanúgy 128 ezer tokenes konextusablakkal rendelkezik, mint a nagy rivális OpenAI legfejlettebb nyelvi modellje, a GPT-4, azonban ezt a fejlesztőknek egymillióra emelték. És ez még semmi, hiszen a tesztek során tízmillió tokenes kontextusablakkal is sikeresen tesztelték a modellt.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Gemini 1.5 Pro képes kontextusban kezelni egyórányi videót, 11 órányi hanganyagot, 30 ezer sornyi kódot vagy 700 ezer szavas írott szöveget is. Hassabis példaként megemlíti, hogy a tesztfázisban a Gemininek megadták az Apollo-11 misszió teljes hanganyagának 402 oldalas leiratát, amelyben a modell képes volt értelmezni a párbeszédeket, a történéseket valamint az adatokat is. Egy másik tesztben egy 44 perces Buster Keaton filmet tápláltak be a rendszerbe, amelyben a mesterséges intelligencia gond nélkül azonosította a film cselekményét és fordulópontjait is.
(Borítókép: Pavlo Gonchar/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR