Az amerikai autógyártó már évtizedek óta fejleszti hidrogéncellás kísérleti autóit. Mobilitási víziójukban bevallottan kiemelt szerepet kapott a hidrogén, mint a jövő nagyobb autóinak gyorsan újratankolható, a kémiai akkumulátornál sokkal jobb energiasűrűségű üzemanyaga. Most viszont jegelik a hidrogénes projekteket, egyelőre az akkumulátoros elektromos autóké lesz a prioritás a General Motorsnál.
A GM legújabb fenntarthatósági jelentésének nyilvánosságra hozatala kapcsán a CNBC riportere rákérdezett a cégnél, hogy jól látja-e: mintha hiányozna a dokumentumból a hidrogénalapú mobilitás. Dane Parker, a cég szakvezetője pedig megerősítette: a GM-nél most valóban az akkumulátoros elektromos autóké az elsőbbség. A 2023-ig ígért húsz új, elektromos hajtásláncú modell között nincs tüzelőanyag-cellás, vagyis hidrogénhajtású autó. Pedig 2017-ben, mikor ezt az ötéves villamosítási tervet meghirdették, a GM még ki is emelte, hogy hidrogénautó is lesz a kocsik között.
Jelenleg a Toyota, a Honda, a Hyundai és a Mercedes készít (viszonylag) nagy sorozatban hidrogénüzemű autókat, de amerikai startupok is foglalkoznak a dologgal és nemrég a BMW is jelezte, hogy tervei vannak a vízpárát eregető, az akkumulátoros elektromos autókhoz hasonlóan károsanyag-kibocsátás mentes, de más szemléletet hordozó technológiával kapcsolatban. Különös, hogy a General Motors pont most sorolja hátrébb a hidrogénautózást - persze biztosan megvan az okuk erre.





Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR