Az elmúlt néhány év digitális kommunikációját valószínűleg csak az emojik alakították át jobban, mint a GIF-ek. Nincs az a nagyvállalati levelezés vagy céltalan, de annál intenzívebb baráti Messenger chatfolyam, amit ne szakítanának meg / színesítenének a fárasztó / szellemes animált képek. A kilencvenes évek webes esztétikájának különös túlélői mindenhol ott vannak - pedig huszonöt éve a pincékben készült kisvállalati weboldalak forgó földgömbjeiről meg lelkesen lapátoló építkezési munkásairól senki sem gondolhatta, hogy egyszer egy kommunikációs forradalom főszereplői lesznek.
A Facebook állítólag 400 millió dollárt fizetett a szolgáltatásért, ami egészen addig soknak hangzik, amíg össze nem hasonlítjuk a WhatsApp 19 milliárd dolláros vételárával. Szóval soknak nem sok, de ettől még Amerikában mindkét párt politikusai felhorkantak, hiszen pont az ilyen, kisebb akvizíciók miatt zajlanak épp vizsgálatok a tech óriásokkal szemben. A világjárvány miatt ráadásul most az amerikai törvényhozásban felmerült, hogy eleve le kéne állítani a felvásárlásokat, mielőtt az amúgy is monopolisztikus tech piac még jobban konszolidálódna. A gazdasági hatások mellett az adatvédelmi kérdések ugyanilyen aggasztóak - a tavalyi ötmilliárdos rekordbírságot, amit a Facebook kapott, mert nem vigyázott eléggé a felhasználói adataira, nem felejtette el senki. Persze Zuckerbergéken kívül, akik örültek, hogy annyival megúszták.
John Gruber, az egyik legismertebb Apple-blogger például kiemelte, hogy a Slack is a Giphy GIF-keresőjét használja, és biztosan minden nagyvállalati Slack-ügyfél pezsgőt bont épp, hogy Zuckerbergék beleláthatnak a céges üzeneteikbe; bár, mint később kiderült, szerencsére az aggodalom egyelőre alaptalan. A Signal alapítója, Moxie Marlinspike is gyorsan le kellett szögezze, hogy ugyan ők is így szerzik az animált képeiket, de semmilyen adatot nem adtak és adnak át. A Slack és a Signal mellett persze a legnagyobb Giphy-használók eddig is a Facebook saját appjai, a Messenger, a Whatsapp és az Instagram voltak - utóbbinak szánják a főszerepet a felvásárlás után, ehhez a csapathoz csatlakoznak majd a Giphy-s kollegák. Egyelőre azt sem bolygatják majd, hogy a Slackhez és a SIgnalhoz hasonlóan más szolgáltatások is tovább használhassák a web egyik legismertebb GIF-alkotó és -kereső oldalát. Azok, akiknek ez nem megnyugtató, hanem inkább ijesztő, pedig elkezdhetik új helyekről beszerezni a szellemes / fárasztó képecskéket; a 9to5mac össze is gyűjtötte gyorsan, hogy merre lehet menekülni Zuckerbergék elöl.
(Fotó: Giphy)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR