Ilyen értelemben ezek a modellek zsákutcát jelentenek. De miért? Sabine Hossenfelder a legutóbbi videójában három okot sorol fel – és szerencsére villant egy egérutat is, ami az AGI-hoz vezethet.
Hossenfelder szerint a nagy nyelvi és képgeneráló modellek célhoz kötöttek: adott adattípusban keresnek mintázatot. Az AGI ennek lényegében az ellentéte: absztrakt, célfüggetlen gondolkodást igényel. A „mély neurális háló” végső soron egy sokrétegű függvény; példákból tanul, nem pedig egy független tudat.
A másik probléma, hogy ezek a modellek nem adatbázist böngésznek, hanem valószínű kimeneteket tippelnek; épp ezért, ha egy információ hiányzik vagy ritka, könnyen tévednek – ez a hallucináció. Az utolsó gond pedig, hogy a bemenet átírhatja az utasításokat: a modellek nem tudják jól szétválasztani a szabályt és a kérést – ez a prompt injection (prompt-injekció). Ezen valamiféle külső szűrés enyhíthet, de a működés így is megbízhatatlan marad.
Összességében az LLM-ek és a hasonló elvű modellek baja, hogy a minták közé céloznak, nem azon túlra – ezért az igazán új ötletekben bizonytalanok.
Akkor mi a megoldás? Ahogy egyre gyakrabban felmerül, az AGI-hoz a világleíró, absztrakt rendszerek vihetnek közelebb. Ezek nyelv nélküli „logikai” hálók, amelyekhez a valóság jelenségeit kötjük; a világmodellek és a neuroszimbolikus irányzatok errefelé mutathatnak.
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR