Az idei, csak online megtartott CES egyik legnagyobb durranása a General Motors patinás luxusmárkájának szintén jórészt csak virtuálisan létező agyvihara. A Cadillac olyan lendülettel futott bele a jövőbe (legalábbis koncepciók és víziók szintjén), hogy csak pislogunk. Persze nem is elsősorban önmagában érdekes a Caddie légitaxija és önvezető kockaautója, láttunk már ilyet más cégektől is. A zsibbadó érzést az agyunkban az okozza, hogy pont a Cadillac szállt el ennyire a klasszikus autók világától. Szó szerint:
A nemes egyszerűséggel csak VTOL-nak (a betűszó a Vertical Take-off and Landing, függőleges fel-és leszállás képességének rövidítése) elnevezett koncepció érdekessége, hogy a drón rotorjai (nyolc darab, párosával koaxiálisan elhelyezve) nem egy szintben helyezkednek el. A legtöbb hasonló dizájnterven vagy akár prototípuson a kabin jellemzően a rotorok alatt függ, de a Cadillacnél izgalmasabb megoldást találtak ki: a luxuskabin előtti légcsavarpárok alulra kerültek. A VTOL-koncepció a gyártó elképzelései szerint 90 km/h sebességgel, teljesen önműködően viszi utasát egy kényelmes, prémium kivitelezésű fülkében, magasan a pórnép feje felett.
Az önvezető Cadillac-élmény nem feltétlenül szakad meg, amikor a multikopter ledöccen a betonra. Ha a végső úticél nem rendelkezik drón-leszállóhellyel, az utas átszállhat egy másik Cadillacbe:
Természetesen a Cadillac Personal Autonomous Vehicle sem terheli az embereket a vezetés idejétmúlt, kényelmetlen, méltatlan feladatával. A nagy, fekete doboz is képes az autonóm közlekedésre, utasát oda viszi és ott teszi ki, ahol ő kéri. Az élet pedig ilyen vidám lesz majd ebben a csodálatos, önvezető jövőben, ha hihetünk a jelenleg még autókat gyártó és fejlesztő, de valami egészen másfajta mobilitási jövőt álmodó amerikai vállalat marketingeseinek:
A Cadillac önálló virtuális bemutatója videókkal, a videók alatt az Éhezők Viadala Kapitóliumának miliőjét jövőnek bemutató szövegekkel (és egy nagyon vicces checkbox-szal a lap alján, melyben tudomásul kell vennünk, hogy ezek még nem kész termékek, csak koncepciók) ide kattintva érhető el.
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR