A Boston Dynamics által 2021-ben bemutatott Stretch robot kifejezetten kereskedelmi forgalmazásra és rakodási munkákra készült, emiatt külső és funkciók tekintetében is valamivel kevésbé látványos, mint a cég többi, táncos videókban gyakran feltűnő gépe, de a gyakorlatiasabb célokra való felhasználhatóságával mégis messze megelőzi társait. Bár a négylábú Spot is sok helyen teljesít megfigyelői, biztonsági őri szolgálatot, de ezeknek a munkának a robotizálása, pontosabban egy robotkutya általi ellátása egyelőre még inkább kuriózumnak számít, míg Stretch olyan feladatot végez, aminek gépesítése sokkal hagyományosabbnak mondható: dobozokat pakol egy szállítócég telephelyén.
A DHL Supply Chain a gép első felhasználója és a Stretch-csel való együttműködést már meg is kezdték: a cég egyik telephelyén a robot a beérkező szállítmányok kartondobozait emeli és rakja át a megfelelő helyre, felszabadítva az emberi munkásokat a fizikailag megterhelő tevékenység alól. A robot, gyorsan elvégezhető telepítése után, önálló munkavégzésre képes, modellezi a szeme (kamerája) elé kerülő árut, majd tapadókorongos karjával felemeli és arrébb helyezi. A problémás helyzeteket is egyedül oldja meg, egy-egy leeső dobozt például gond nélkül megtalál és visszahelyez a futószalagra. A gépet ugyan az emberi munkásoknak kell a helyére vezetni és installálni és helyváltoztatást igénylő feladatok elvégzésére nem alkalmas, de amint elindítják a programját, a rakodást precízen és fáradhatatlanul intézi.
A Boston Dynamics korábbi leírása szerint Stretch teherbírása 22,5 kilogramm és óránként 800 dobozt tud elpakolni. Bár a DHL videója alapján lehetséges, hogy egyelőre valamivel lassabban végzi a munkát, mint egy gyakorlott rakodómunkás és az is kérdés, hogy a tapadókorongos megoldás minden típusú áruhoz alkalmas-e, vannak azonban előnyei is a gép alkalmazásának: egészen magasan lévő dobozokat is elér és az akkumulátora lemerüléséig (8-16 óráig) non-stop dolgozik, ami különösen a nagyforgalmú ünnepi időszakokban segíti a cég működését.
A Boston Dynamics szerint a raktárak automatizálásának szükségessége a járványidőszakban mutatkozott meg igazán és az ellátási láncok akadálytalan üzemeltetésére egyre több cég alkalmazkodik a megváltozott környezethez és áll át a manuális munkavégzésről a gépek használatára. Stretchet a DHL a közeljövőben egyre több telephelyén fogja alkalmazni és a Robot Report beszámolója szerint az NFI logisztikai cég is elkezdi tesztelni a raktáraiban a gépet még 2023 folyamán.
(Fotó: Boston Dynamics)
        
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR