Japánban a kormány döntése szerint jövő év áprilisától engedélyezik azon autonóm járműveknek a közlekedését, amelyek négyes szintű önvezetésre képesek, tehát a működésük önálló ugyan, de bizonyos esetekben humán felügyeletet igényel. A legmagasabb szintű, minden körülmények között teljes autonómiára képes ötös szintű önvezetést egyelőre nem teszik lehetővé, bár ezek a rendszerek még egyébként is tesztelés alatt állnak, ellentétben a négyes szintű önvezetéssel, ami már elérhető opció például taxik számára.
Az önállóan közlekedő járművek számát valamelyest korlátozzák az országban, mivel az engedély két esetben lesz érvényes: a házhozszállító robotok számára és a személyszállító buszoknak adnak szabad utat, magánszemélyek még nem járhatnak L4 önvezető járművekkel. Utóbbiak, tehát a buszok elsősorban azokon a környékeken fognak sofőr nélkül szolgálatot teljesíteni, ahol a forgalmasabb utaktól távoli, néptelenebb helyeken kell kisszámú utast fuvarozni. A különböző termékek kiszállítását végző házhozszállító robotok a városokban a járdán haladnak majd, ugyanúgy, ahogy a gyalogosok és emiatt a sebességüket korlátozzák maximális 6 km/h-ára.
A biztonság érdekében azoknak a cégeknek amelyek ilyen önvezető járműveket szeretnének majd üzemeltetni, az adott prefektúra külön beleegyezését is igényelni kell és egy beépített megfigyelőrendszer segítségével folyamatosan szemmel kell tartaniuk a járműveket útközben. A házhozszállító robotokat emellett el kell látni egy olyan kapcsolóval, amivel vészhelyzet esetében azonnal le lehet állítani a gépeket. A Japan Times leírása szerint a kormány mostani lépése egy nagyobb terv részét képezi, ami szerint 2025-re már sok helyen, összesen 40 helyszínen négyes szintű önvezető járművek szállítják majd az utasokat. 2030-ra ezeknek a területeknek a számát már 100-ra emelnék.
Az L4 önvezetés bevezetésére már vannak is jelentkezők az országban, december elején ugyanis az Eve Autonomy cég, bejelentette, hogy elsőként az országban, elindítják az önvezető autókra alapozott szállító szolgáltatásukat, de nem a nyílt utakon, hanem gyárak területén. Az Eve a Yamaha által fejlesztett járműveket fogja használni és a tesztelést is az egyik Yamaha telephelyén végezték 2020-ban.
(Fotó: Eve Autonomy, Serve Robotics)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR