A Musk-vállalatbirodalom legviccesebb nevű cége az alagutak fúrására alapított The Boring Company. A "bore" szó egyszerre jelent unalmasat és fúrást, a cég neve tehát egyaránt érthető Fúró Vállalatnak és Unalmas Vállalatnak is. (Hab a tortán: az egyik elektromos, automata alagútfúró gépüket Godot-nak hívják, akire ugye sokat kell várni, ami unalmas.)
Az ő grandiózus álmuk a vákuumban száguldó, nagy távolságokat a repüléssel összemérhető sebességgel leküzdő föld alatti vonat, a Hyperloop - de egyelőre kisebb, autóval járható alagút-projekeken dolgoznak. Azért ezek sem akármilyen alagutak.
A Boring Company alapvetése, hogy egy alagút akkor jelent megtérülő üzleti vállalkozást, ha nagy sebességgel lehet bennük haladni, ezért az autók az emberi hibázás lehetőségét kizárva, biztonságos önvezető technológiával haladhatnak bennük. Igen gyorsan, akár 200 km/h feletti sebességgel:
Az alagútban száguldó autónál még hatékonyabb lenne, ha négy-öt embernél többen is elférnének egyszerre a kocsiban. Ez lesz az újítás a Boring Company új projektjében, melyben alagút épül a Los Angeles melletti Ontario repülőtér és egy 4,5 kilométerre lévő közlekedési csomópont (Rancho Cucamonga) között.
A 10-11 méterrel a felszín alatt futó, 4 1/4 méter átmérőjű alagútban gumikerekes, elektromos önvezető járművek futnak majd - nagy valószínűség szerint a Tesla által gyártott 12 személyes kisbuszok, melyekről eddig csak vázlatokat láthattunk.
A koncepció zseniálisan ötvözi az önvezető utasszállító elektromos robotaxik mozgékonyságát és tisztaságát a szabályozott forgalmú alagút nagy áteresztőképességével és a benne elérhető nagy sebességgel. Az eredmény gyors, kényelmes metró, amely ajtótól ajtóig viszi az utasokat.
Ráadásul ott rejlik a lehetőség a rendszerben bármilyen önvezető elektromos jármű, személyautók, teherautók bekapcsolására is az alagút forgalmába. A lényeg, hogy a kocsi kommunikálni tudjon a rendszerrel és harmonikusan, biztonságosan surranjon be a többi jármű közé. Könnyen lehet, hogy a jövő nagyvárosi forgalomszervezésének új föld alatti fegyverei lesznek az ehhez hasonló megoldások!
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR